Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Spiller med wing backs, Cole og Boswinga, med often på alle utenom long shots naturligvis, for at de skal komme seg oppover på banen og bli involvert da jeg spiller uten vinger. På midten har jeg Mikel som deffansive playmaker i sentral rolle. Meireles som support til venstre og Lampard box to box til høyre. Foran er Mata, som jeg ikke får til å fungere optimalt, så på topp Drogba og Torres i Target og Advanced, begge attack. Har prøvd Drogba som complete og. Mata var i begynnelsen trequartista, men det gikk dårlig, nå er han inside forward uten kjempesuksess.

 

Har noen hatt noen suksess med formasjoner uten vinger egentlig?

 

Litt FM11-erfaringer fra Liverpool angående Meireles og Torres:

 

Meireles funker enten best som box-to-box eller advanced playmaker/support.

 

Torres er, og har alltid vært, en poacher. Da ligger han på 20-30 ligamål per sesong.

 

Vet ikke hva du har av vinger tilgjengelig, men jeg ville kanskje spilt 4-2-3-1 hvis du har en ålreit høyreving (Ramires?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, Ramires er en håpløs høyrekant. Torres veksler egentlig mellom poacher og advanced forward, kommer ann på om ACM spiller inside forward, eller playmaker. Men nå kommer Ganso og mest sannsynlig Hulk inn. Da blir det Hulk på høyrekant, Mata venstre, Ganso sentralt (?) og Torres på topp. Bak blir det en sterk kombinasjon av Essien og Meireles/Lampard for offansivhet og Mikel for deffansivhet. Lampard vil nok også gå inn på ACM for Ganso om nødvendig. Essien er tilbake til neste kamp, etter 6 mnd ute, så det blir deilig. Neste innkjøp blir back helt klart. Frister med Lahm men 250 mill er mye penger.

 

 

 

 

Tenker slikt, med inside forward og trequartista eller playmaker på ganso.

 

 

 

 

Bosw - Terry - Ivan/Luiz - Cole

 

- - - Mikel - Essien

Hulk - Ganso - Mata

--- Torres.

 

Blir nok mixed passing, da jeg har tekniske og kjappe spillere, så ved short blir ikke kjappeheten benyttet, mens ved direct går bevegeligheten til waste. Ellers fluid og control.. More roaming og for å skape rom.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Okei, nå skjønner jeg ingenting! :dontgetit:

 

Det startet med at lyden forsvant i pausen i en Cup-kamp. Kampen vant jeg 6-0 btw.

Deretter skaffet jeg meg Eden Hazard og endelig skulle jeg spille kamp mot ManUtd, noe jeg var virkelig forberedt på. Men da vil ikke kampen starter. Det stopper i siste fase, altså etter 'teamtalk'.

Det står bare "Klargjør kamp. Vennligst vent..."

 

Jeg fulgte meldingen og ventet...og ventet... og ventet..

 

Det endte med at jeg restartet maskinen, men når den starter på nytt så er det plutselig sånn gammel windows? :no:

 

Jeg kjøpte denne maskinen for over 2 år siden, inkl. Win7. Altså, jeg har ikke hatt annet operativsystem enn Windows 7 på maskinen.. og nå, sitter jeg plutselig med en utdatert windowsmaksin uten lyd :ermm:

 

what to do, anyone?

Lenke til kommentar

Wilson er som jeg har skrevet tidligere, et av spillets aller største stoppertalent. Eneste grunnen til at jeg solgte ham som 30-åring var at han nektet å spille mer for klubben og ville bort, så da fløy han til Barcelona for £20m.

 

Det er den eneste junioren jeg har beholdt.

 

Første jeg gjør når jeg starter Liverpool-save er å sparke hele U18-stallen, og bortimot hele reservelaget med et par unntak.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Wilson er som jeg har skrevet tidligere, et av spillets aller største stoppertalent. Eneste grunnen til at jeg solgte ham som 30-åring var at han nektet å spille mer for klubben og ville bort, så da fløy han til Barcelona for £20m.

 

Det er den eneste junioren jeg har beholdt.

 

Første jeg gjør når jeg starter Liverpool-save er å sparke hele U18-stallen, og bortimot hele reservelaget med et par unntak.

 

Ah, synes selv å ha merket at han gjør det godt når jeg spiller med andre lag :thumbup: Flanagan har jeg lånt ut til Burnley, hvor han har nærmere 8 i snitt på like mange kamper. Ellers har jeg gått i anskaffelse av noen egne unggutter fra UK.

Bruker som regel å gjøre det samme selv med lag jeg kjenner bedre til. Men tenkte jeg kunne la ungdommene få sjansen, hvertfall ut kontraktstiden sin :cool:

 

Å få £20m for en 30-åring er absolutt ikke ille, når han er en type alâ Tevez.

Lenke til kommentar

Jøss! Og dette er en ekte scouser?

 

Selv har jeg nå kommet meg til november i en sesong hvor laget spiller over all forventning. Ligger på andre plass, poenget bak City etter 10 spilte :new_woot:

Men nå kommer det triste. Den store målscoreren, Edinson Cavani som står med 19 fulltreffere på 12 kamper totalt, brakk benet tidlig i hjemmekampen mot Everton, noe som setter han ut av spill i 6 måneder :cry:

 

Dette var ikke i planene, så nå er det bare å prøve å få Suarez og Caroll i scoringsform..

 

Cavanis mål:

B 3-3 Aston Villa x2

H 2-0 Chelsea x1

H 6-0 Preston x2 (CC)

H 4-0 Blackburn x3

B 3-2 Arsenal x2

H 1-0 Notts Co x1 (CC)

H 4-1 Newcastle x2

B 5-1 Swansea x2

B 4-0 Bolton x4 (CC)

 

Utenom disse kampene har laget spilt mot Man Utd(B) som endte med 0-2 tap, Wolves(H) hvor vi vant 2-0 og Everton(H) på Anfield som endte 4-1.

Tror jeg kan prise meg lykkelig for at det kun er nasjonale turneringer klubben deltar i denne sesongen :whistle:

 

Mest brukte lagoppstilling er:

4-2-3-1

Reina

G.Johnson - J.Carragher - S.Coates - J.Enrique

Lucas - S.Gerrard

S.Downing - L.Suarez - E.Hazard

E.Cavani

Lenke til kommentar

Mest brukte lagoppstilling er:

4-2-3-1

Reina

G.Johnson - J.Carragher - S.Coates - J.Enrique

Lucas - S.Gerrard

S.Downing - L.Suarez - E.Hazard

E.Cavani

 

 

I den formasjonen ville jeg muligens rotert den offensive rekka et hakk til høyre (Hazard i midt, Suarez på høyre og Downing på venstre), men det er bare meg ;)

 

Så lenge du vinner kamper er jo alt greit! :D

Lenke til kommentar

Deilig med Torres!!! Vinner 2-0 mot Real hjemme, etter mål på tampen av først Mata før kaptein og helt Terry stiger høyt på corner og stanger inn 2-0 målet. Før neste kamp på Santiago, har jeg Arsenal hjemme i omkamp i cupen, der vinner jeg 3-0, Torres, Mata og Essien. Dominerer totalt og stakkars Arsenal har kun 6 skudd iløpet av kampen. Så til Spania. Allerede etter 13 minutter lager Otzil unødvendig spenning med scoring, Madrid har et lite overtak og kampen er helt åpen. Etterhvert dominerer Madrid mer og mer, og jeg sender folk bakover, fikser på dødballer så jeg har en 3-4 bak til envher tid for å passe på kontringene. Det hjelper ikke, for i det 88. minutt kommer Benzema og smeller ballen i mål. Da tror jeg det er helt kjørt. Madrid har en sjangse som ebber ut over dødlinjen. Cech setter igang med en kort ball til Cole, som spiller ballen over til Ivanovic sentralt. Han finner Ganso, som har erstattet Lampard, på midtbanen. Ganso spiller til en Mata som er 15 meter innenfor Madridsbanehalvdel, som kjapt ser Cole sitt løp på venstrekant. Her har det gått på få touch og høyt tempo, noe som har ført til at Madridforsvaret sitt press på ballbesitter kommer for seint og lager store hull bakover. Cole ser opp med en gang og spiller til en umarkert Torres 20 meter fra dødlinjen på kanten av 16 meteren. Til tross for en Pepe som kommer på etterskudd, runder han på nydeligvis Casilias (banens beste) og putter ballen i mål. Kampen er vunnet og jeg har FC København i semien!

 

Køben slo ut United 3-0 totalt, med hele 2 skudd på mål over de to kampene. Det skal gå helt fint.

 

Bruker fortsatt 4312 formasjonen, som fungerer veldig godt nå som den har blitt totalt innspilt.

 

Første kamp mot Køben på hjemmebane vinner jeg enkelt 5-0.

 

For en serieinnspurt! Tabellen ser slik ut:

 

 

post-102474-0-75894500-1317559508_thumb.jpg

 

 

 

 

7 poeng bak, to kamper til gode, neste kamp er mot United... Må desverre bruke Anelka som poacher da både Sturridge og Torres er ute med skade, og Drogba er helt ubrukelig. Slik ser troppene ut, bortsett fra at Meireles startet og Essien kom innpaa etterhvert.

 

post-102474-0-61640500-1317559678_thumb.jpg

 

Kampen begynner kjipt. United scorer det eneste målet til pause. Nani som smeller ballen inn fra kort men skrått hold etter en svak klarering av Terry. Chelsea har ballen mest, mest skudd, lager færrest frispark, men likevel leder United. Det ble for det meste bare nesten. Blandt annet et nydelig spill etter 10 min som kun siste pasningen var unøyaktig på, som førte til at ballen forsvant bakover til Meireles og et langskudd. United har en god periode i første omgang og flere ok sjangser. Men andre omgang er totalt min. Jeg får corner midt i omgangen, og hvem andre en Nani scorer selvmål! Dog var det strengt tatt en heading fra Ivan, men Nani blir kreditert.Jeg har en god periode resten av omgangen, men united sitt forsvar er sinnsykt tett. De har strengt tatt sluppet inn kun 14 denne sesongen. Men helt paa tampen av kampen kommer selveste Essien, paa en ny dodball av Mata, og stuper ballen inn ved stolpen. Hans tredje for sesongen, men helt klart det viktigste. Det kom 1 min paa overtid. Deilig!

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg vinne serien når:

 

Jeg og Arsenal har 3 kamper igjen av serien

Arsenal har 86 poeng, jeg har 81

Jeg skal møte Arsenal i siste serierunde.

 

Vinner Arsenal, sin første av tre kamper, så har de 89 poeng, det er det maksimale jeg kan få, da jeg har 81 (84, 87, 89)? Men jeg skal jo møte Arsenal i siste serierunde?

 

Jeg prøver å få oppklart hvordan det skal være mulig? Må Arsenal tape alle sine kamper, og jeg vinne alle mine?

 

Jeg skal som sagt møte Arsenal i siste runde.

De har for øyeblikket bedre målforskjell.

Lenke til kommentar

Weeet?

 

Hvor mange tap må Arsenal ha, hvor mange uavgjort, og hvor mange seire kan jeg tillate dem?

 

Hvis de taper sine 3 kamper, og jeg vinner mine 3 som såklart ink. den som er mot dem, så vinner jeg med 4 poeng?

 

Som betyr at de på sine 3 siste kamper, kun trenger å ta 4 poeng.

 

Problemet her matematisk er at jeg skal møte dem i siste serierunde... Og da blir jeg forvirret over tabellen igjen...

Lenke til kommentar

... Med teskje:

 

Hvis Arsenal vinner neste kamp, så spiller uavgjort, og så taper mot deg, så får de 4 poeng til og ender på 90poeng. Hvis du vinner alle dine tre så ender du også på 90 poeng. Da må du utjevne målforskjell.

 

Hvis Arsenal vinner neste kamp, så taper, og så taper, så får de 3 poeng til og ender på 89 poeng. Hvis du da vinner alle dine tre så vinner du 1 poeng foran, med 90p totalt. Målforskjell er da irrelevant.

 

Hvis Arsenal vinner begge kampene unntatt den mot deg er det irrelevant om du slår dem eller ikke, da de da ender på 92 poeng, 2 mer enn du kan få.

 

Det interessante: Hvis Arsenal taper sine to neste kamper og så spiller UAVGJORT mot deg ender de på 87 poeng. Igjen må du vinne begge de to kampene som ikke er mot Arsenal og da ender du på 88 poeng (med uavgjort mot Arsenal).

 

Hvis du taper mot Arsenal er alle andre resultat før den kampen irrelevante. Da vinner Arsenal uansett, fordi de da får minst 89 poeng mens du maksimalt kan oppnå 87.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...