Gå til innhold

Amentio + Datakjeden = Sant?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare si at jeg hadde nettopp en kjempegod erfaring med i amentio/datakjedens butikk på Lade. Det var forrige uke. Var på utkikk etter en 3 m optisk kabel. Noe dem var fri for ute i butikklokalet(hadde bare 1 og 5 m). En kundekonsulent spurte om han kunne hjelpe. Han løp straks inn på lageret og var borte 5 min eller noe. Ut kom han med en liten ziplockpose uten noe fancy stash og innpakning. Det viste seg at denne til og med var en del billigere enn dem kablene som skulle vært tilgjengelig i butikklokalet. Glad og fornøyd gikk jeg ut av butikken, med akkurat det jeg kom for å kjøpe. Selv om det tok 5 minutter å lete etter den, så var det 5 minutter som mange andre konsulenter ikke ville tatt seg tid til,. Bare avfeid som "utsolgt" for så å gå tilbake til kaffekoppen sin. Jeg sparte tid på å slippe å lete etter en ny butikk, fikk det jeg trengte og følte meg velkommen.

Nå venter jeg bare på det nye gamingtastaturet/mus og headset som kommer fro logitech, så blir det vel en ny tur til samme butikk.

Lenke til kommentar

Hei

 

For min del er det over og ut for Amentio. Jeg driver med dataservice og har pleid å handle fra Amentio grunnet lave priser og rask frakt ved bestilling av kun 1 vare.

 

Men nå er dessverre vareutvalget redusert betraktelig og prisene har blitt "butikkpriser".

 

Etter sammenslåingen har jeg handlet fra Dustinhome, Komplett og PS-data. Ser også ut som at Abbo.no vil ta over lavpris-markedet som Amentio hadde tidligere.

 

- kjbu

Lenke til kommentar

Hei

 

For min del er det over og ut for Amentio. Jeg driver med dataservice og har pleid å handle fra Amentio grunnet lave priser og rask frakt ved bestilling av kun 1 vare.

 

Men nå er dessverre vareutvalget redusert betraktelig og prisene har blitt "butikkpriser".

 

Etter sammenslåingen har jeg handlet fra Dustinhome, Komplett og PS-data. Ser også ut som at Abbo.no vil ta over lavpris-markedet som Amentio hadde tidligere.

 

- kjbu

 

Helt enig med deg der.

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd denne forsåvidt interessante løsningen.

 

Bestilte to M510 (datamus), med følgende status:

På lager: 0 Leverandørlager: 100+ Lagerstatus i butikk

 

Holder man musa over 100+, får man oppgitt leveringstid på 1-4 dager.

 

Bestillingen ble gjort tidlig 31/8. Fikk først leveringsdato 3.9, noe som selvfølgelig er OK. Nå står det 6.9, noe som er alt for tregt. Varene er ikke merket som "sendt" enda, så tviler på de kommer før 6/9 - frykter senere

 

Er usikker på om jeg bestiller varer på Amentio igjen, med mindre jeg har veldig god tid.....

Har tidligere svidd av en del penger, men er nok av typen som helst vil ha tingene i henda i det VISA er belastet.

 

Så oppsummert så langt:

+ Gratis frakt

+ Rimelig

 

- Var billigere

- Hadde bedre utvalg

- Treg levering

 

Da ankom varen i dag.

Kan legge til en liten pluss for relativt rasktt og godt svar fra Amentio på e-post. Leveringstiden er dog for lang til at jeg tror jeg gidder liknende i fremtiden (om ikke dette er et spesielt unntak, da)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Beklager å fyre opp en gammel tråd. Men Bestillte en laptop/netbook herifra 20. januar. Den sto da som på levrandørlager, og antatt leveringstid 2-4 dager. De sendte riktignok mail dagen etter og sa denne var forsinket og ventet inn i starten av Februar. Jeg svarte og sa det ikke var noe problem, så lenge den kom ca da. Nå er det 7. mars og jeg har fortsatt ikke fått pcen. Jeg har ringt flere ganger, men ingen vet noen ting der inne. Pcen står fortsatt som "På levrandør lager, sendes samme dag" Dette til tross for at jeg 3 ganger har sagt de bør fjerne dette da de ikke klarer å levere. De har også trukket pengene fra min konto.

 

Har bestillt en del herifra før, det har gått tregt og vært småproblemer, dog helt "ok", men dette blir min siste handel her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du er ikke alene, har samme erfaring, samme har noen kolleger.

Jeg bestiller ikke noe fra amentio/datakjeden så sant jeg vett at de har det på lager i butikken, slik at jeg kan gå å hente det med en gang.

Alt som står på leverandørlager dukker aldri opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+716542314

Begynner å tvile på om bestilt vare dukker opp, bestilt 03.03.2011, og bestillingen bytter fra Grønn lev.dato = Bekreftet dato til Rød lev.dato = Usikker dato annenhver dag, leveringsdato blir også flyttet hver dag. Fjernlageret ligger på månen det eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...