Gå til innhold

Gyldighet av Amerikansk førerkort i Norge?


citronen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har bodd et år i Florida, og tok førerkort på motorsykkel der borte. Førerkort på bil har jeg utstedt fra Norge. Kan jeg kjøre sykkel fortsatt, uten å melde dette til vegvesenet?

 

Jeg vet at jeg må levere det inn, dersom jeg vil ha det omgjort til Norsk. Da får må jeg kjøre opp på nytt, og om jeg unnlater det, får jeg vell bare beholde et midlertidig A-klasse i ett år?

 

Ekteheten er jeg jo sikker på, iom. at jeg faktisk tok det. Men saken er den at jeg ikke er sikkerpå at jeg blir værende hjemme så lenge - samtidig som jeg ikke er så sugen på å betale en arm til en trafikkskole og et bein til vegvesenet akkurat nå.

 

Hilsen Citronen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik det fremgår av vegvesenets sider (http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Diverse+krav+til+forerkort/Innbytte+av+utenlandsk+forerkort/Ovrige+land+og+diplomati) så har du som du sier et år på deg å bytte inn førerkortet i norsk førerkort, etter å ha avlagt praktisk prøve. I mellomtiden kan du bruke det amerikanske førerkortet vil jeg tro? :)

Blir dog uklart for meg hvordan de vurderer dette i kontroll, hvor lenge du har vært i norge og om du burde ha byttet inn til norsk førerkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...