Gå til innhold

Ustabil strømforsyning, HJELP!


Anbefalte innlegg

Litt å lese, men håper du kan ta deg tid pg gi meg et svar. :)

 

Jeg har bygget meg en pc, og satt i en strømforsyning. Etter noen start, gikk sikringen når jegn startet strømmen. Jeg plugget den ut, og sikringen røk fortsatt (når jeg satte bryteren på "1"). Jeg tok deretter ut strømforsyningen.

 

Når jeg prøvde den dagen etter, funket den igjenn. Jeg koblet den til, og startet pc-en. Da windows startet, satte jeg i høyttalerne, som laget en dårlig lyd, til og med uten lydkabel. Jeg vet såpass at dette skyldes nok ujevn strømtilførsel. Selv når pc-en stod av og strømmen var satt på "0" med kabel i, laget høyttalerne lyd.

 

Jeg skal returnere forsyningen, men er bekymret for delene. Jeg har festet kabinettet til en jording for å få bort strøm, men lurer på om det er noe mer jeg kan gjøre for å passe på at delene holder seg. Kan jeg kreve penger for delene tilbake fra PSU-produsenten også?

Endret av Mikal#1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husket du å bruke avstandsstykker mellom hovedkort og kabinett?

 

Hvilken strømforsyning er det du har, og pc-specs?

 

Om andre deler har tatt skade er vanskelig å si, du kan ha vært både uheldig og heldig. Det er ikke så mye du kan gjøre for å sikre at "delene holder seg" enten er de ødelagt allerede, eller så virker de ennå.

 

Stemmer det du sier at det var ulyd i høyttalerene selv når de ikke var tilkoblet? Dette høres veldig rart ut for meg....

Lenke til kommentar

Det er ikke plass til avstandsstykker mellom kabinett og hovedkort, det er likevel en liten avstand.

 

Jeg har en Nexus 1000W srømforsyning. <<LINK>> Den var nok ødelagt.

 

Lyden forsvant ikke når bryteren stod på "0", men sluttet straks da jeg plugget ut kabelen. Det er merkelig, og jeg tipper at det må være noe som evt. har smeltet sammen i PSU-en.

Endret av Mikal#1
Lenke til kommentar

Vil du ha en PC som skal holde en stund så er det to ting som blir viktige.

Det første er en god strømforsyning, da vil du merke at harddisker overlever lengere, neste steg er å la maskinen bare surre og gå over natta og ikke skru den av.

Svingninger i temperaturen og energien som kreves for å starte fra en kaldstart sliter en god del på harddisker blant annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...