Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål om Omregistrering


Siege

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg en brukt bil av en privat person. Det er jeg som skal stå for omregistrering av bilen men har noen spørsmål til dere som kan det her på forumet.

 

Bilen befinner seg ca. 3 timer unna der jeg bor og jeg planlegger å kjøre til bilen, betale for den og så kjøre den hjem igjen.

 

Men det jeg lurer på er at om hvis jeg får tak i salgsmelding hos biltilsynet og tar dette papiret med meg hjem igjen til hvor jeg bor og deretter leverer dette til biltilsynet, kan jeg da kjøre bilen hjem igjen på lovlig vis?

 

Er det forresten biltilsynet man får salgsmelding hos?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hei, jeg skal kjøpe meg en brukt bil av en privat person. Det er jeg som skal stå for omregistrering av bilen men har noen spørsmål til dere som kan det her på forumet.

 

Bilen befinner seg ca. 3 timer unna der jeg bor og jeg planlegger å kjøre til bilen, betale for den og så kjøre den hjem igjen.

 

Men det jeg lurer på er at om hvis jeg får tak i salgsmelding hos biltilsynet og tar dette papiret med meg hjem igjen til hvor jeg bor og deretter leverer dette til biltilsynet, kan jeg da kjøre bilen hjem igjen på lovlig vis?

 

Er det forresten biltilsynet man får salgsmelding hos?

 

Takker for svar.

Tror du vil finne det fleste av dine svar her: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Omregistrering/Salgsmelding

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så det er tidligere eier som er ansvarlig for omregistrering. Betyr dette an denne personen er nødt til å gjøre det eller kan jeg få tidligere eier til å skrive under åså levere inn denne selv?

De fleste selgere foretrekker og levere inn lappen selv, slik at de har kontroll på når de har frasagt sitt ansvar på bilen og kan si opp sin forsikring blandt annet.

Hadde selv aldri gitt salgsmeldingen min til kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...