Gå til innhold

Ny data, noe galt med dette oppsettet?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal kjøpe en ny stasjonær, og siden jeg har vært helt ute av "gamet" de siste årene, har jeg ikke noen kontroll på hvilke komponenter man bør gå for/styre unna.

 

Har kommet frem til følgene utkast, og håper noen kan rope ut om det er noe som kan gjøres for å forbedre listen. Kom også gjerne med en kommentar dersom listen er OK, vil føle meg litt tryggere ved bestilling da :)

 

* AMD Phenom II X6 1055T Six Core, 2,8GHZ/3,3GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, Boxed

 

* CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g, WPA/AES/WPA2, RP-SMA kontakt

 

* Corsair HX 650W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 9x SATA, 120mm Vifte

 

* Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

 

* Gigabyte GA-870A-UD3, 870, S-AM3 AMD 870+SB750, ATX, DDR3, USB3.0, SATA 6Gb/s, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16

 

* Western Digitial Caviar® Green 2TB SATA2, 7200RPM, 64MB, 300 Mb/s

 

* XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850/4800MHz

 

* Microsoft Windows 7 Home Premium EN OEM, 64bit

 

* Silverstone Fortress Midi Tower Sort

 

 

Dataen vil trolig brukes mest til spill, men har ikke lyst til å bruke en formue på å kjøpe high-end komponenter. Prisen på pakken ovenfor er 9700,-

 

Takk på forhånd for innspill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det eneste eg reagerer på er green disk som eneste hardisk i systemet, har flere av disse selv og di fungerer veldig fint som lagringsdisk men eg ville personlig ikkje brukt di til OS disk da di er for treig, ellers ser det bra ut i mine øyne :)

 

Har vært inne på tanken, men koster en del for en kjappere disk.

Nå er jeg ingen erfaren mann innen datakomponenter, men er det noe slikt du tenker på?

 

Intel X25-M SSD 80GB 2,5", Retail SATA2, read/write speed of up to 250MB/70MB sec, MLC, Gen.2

Komplett Lenke

Lenke til kommentar

Må ikke gå for en SSD heller hvis budsjettet ditt ikke tillater det. Men gå for Black versjonen av den disken du har satt opp, noen hundre kroner dyrere max.

 

Også gå heller for 2 disker, en til OS og små programmer og en til film/musikk/spill og lignende. OS disken trenger da ikke å være veldig stor, størrelsen avhenger av hva du vil ha på den (har selv en SSD på 128GB til OS + 1,5TB fordelt på 2 disker til annet)

Endret av Flux1
Lenke til kommentar

Ville heller ha kjøpt SSD enn Raptor. Eventuelt da en 40GB SSD (Intel). Det jeg mente med Black serien ovenfor Green var om du skulle bruke den til OS. Skal du bruke den til lagring av diverse så funker Green helt fint siden du ikke trenger masse fart når du lagrer / leser. Mens en OS disk leser/skriver/sletter hele tiden.

Endret av Flux1
Lenke til kommentar

40GB er i minste laget,ville ikke gått for noe mindre enn 60Gb.

1 GB Samsung F3 er og en veldig rask og billig disk,faktisk raskere enn VelociRaptor 150GB på det meste.

 

Du kan lese denne her ser du at samsung F3 er raskere på sekvensiel lese og skriving, men på det meste annet er VelociRaptor raskere, men ingen av di kan måle seg med ein ssd.

Lenke til kommentar

Her var det kommet flere innspill ser jeg!

Ble også anbefalt av kompiser om å handle en større hdd enn 40gb til os dersom jeg ønsker å installere programmer etc på samme stasjon.

 

Har en kamerat som har bygget et større antall maskiner til rådighet når det kommer til montering av dataen, alt jeg trenger å gjøre er å få orden i hva jeg skal bestille. Var for øvrig med hans hjelp jeg kom frem til listen i første post.

 

Mumriken, har du noen erfaring med 460GTX? Står flere produkttilbakemeldinger på komplett om at dette kortet har kraftig viftestøy..

 

Har desverre litt dårlig tid i skrivende stund til å se over alle linkene som er postet, men skal gå nøye over de i morgen den

dag :)

 

Takk for hjelpen så langt folkens!

Endret av s2bu
Lenke til kommentar

Du har valgt 3 kanals minne for 1366 socket.

Finn et 2 kanals sett med cl7.

Feks:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=138745 eller

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587790

Om det er spill du skal bruke den til så hadde jeg lagt til noen hundrelapper og kjøpt 460GTX som er en del fetere kort.

Feks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602777

 

Hva er forskjellen på de rambrikkene da? Akkurat dette blir for avansert for meg hehe.

 

Noen som har erfaring med 460GTX? Støy etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...