Gå til innhold

Hvilken butterfly yoyo burde jeg kjøpe?


Nagato

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt tre YoyoJam-jojoer selv: Dark Magic, Lyn Fury (som er en plastutgave av Hitman, mange foretrekker den faktisk fremfor Hitman), og X-ConVict. XCV er min «dagligjojo» (i den grad jeg bruker jojo daglig, det gjør jeg vel strengt tatt ikke nå lenger), og den jeg liker best, med LF på en god andreplass. Sistnevnte gir aller mest for pengene, men det er fortsatt verdt å gjøre et lite prishopp opp til XCV.

 

DM er litt for stor, syns jeg, pluss at jeg liker responssystemet i de to andre bedre (de har O-ring på begge sider, mens DM har hybrid). Men nå har det jo nylig kommet en Dark Magic II også. Den har litt annet responssystem og er muligens (antageligvis) bedre, men jeg har ikke sjekket den ut, og heller ikke noen av de andre du nevner. Så jeg ender opp med å anbefale XCV, på det grunnlaget jeg har å uttale meg på. Lykke til med kjøp :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt tre YoyoJam-jojoer selv: Dark Magic, Lyn Fury (som er en plastutgave av Hitman, mange foretrekker den faktisk fremfor Hitman), og X-ConVict. XCV er min «dagligjojo» (i den grad jeg bruker jojo daglig, det gjør jeg vel strengt tatt ikke nå lenger), og den jeg liker best, med LF på en god andreplass. Sistnevnte gir aller mest for pengene, men det er fortsatt verdt å gjøre et lite prishopp opp til XCV.

 

DM er litt for stor, syns jeg, pluss at jeg liker responssystemet i de to andre bedre (de har O-ring på begge sider, mens DM har hybrid). Men nå har det jo nylig kommet en Dark Magic II også. Den har litt annet responssystem og er muligens (antageligvis) bedre, men jeg har ikke sjekket den ut, og heller ikke noen av de andre du nevner. Så jeg ender opp med å anbefale XCV, på det grunnlaget jeg har å uttale meg på. Lykke til med kjøp :)

Takk ;)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har kjøpt noe allerede, vil jeg anbefale deg å se på den nye utgaven Dark Magic eller en New Breed. X-ConVict har et lite problem, O-Rings. De jævla gummiringene er utdatert og stikker alt for langt ut i gappet. De sliter så godt som aldri ned men de blir bra irriterende. Du kan også teste ut Grant Johnson sin sig. Revolution, har ingen erfaring med denne, men Grant vet hva han driver med.

 

Jeg oppfordrer også til å se litt på andre merker. En Yoyofactory protostar er et godt valg, eller du kan velge Northstar, den fyren her sin versjon:http://www.youtube.com/watch?v=knYCilujrFM

 

Vil påpeke at silikon er det eneste respons-systemet som ikke er utdatert.

 

PS: Hvis du føler at lommeboken din er litt feit kan du se på litt av metall-markedet. Latterlig stort utvalg, men dog også mye høyere priser. Jeg har selv en HSpin CUT som kostet 110 dollar, men det skal noteres at du finner billigere jojoer av metall. Yoyoexpert.com har et midlertidig tilbud bå YYF Dv888 , 45 dollar for veldig høy kvalitet.

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig i at O-ring er «utdatert». Liker f.eks. XCV-en min veldig godt, men da har jeg også satt inn shims for å gjøre den litt mindre responsiv. Det frister egentlig litt å kjøpe konkavt kulelager fra Dif-e-Yo også, bare for å se hvordan det fungerer ... :p

 

Men jeg er enig i det du sier om at den nye Dark Magic'en nok er å anbefale. Den SER iallfall veldig lovende ut. :)

Lenke til kommentar

O-rings er utdatert i den form av at ingen jojoer har blitt laget med O-rings siden 07 eller noe. Den eneste fordelen gummi har over silikon er at det varer lengre. Silikon har den fordelen at det gir mer friksjon, noe som gjør at man ikke trenger å la det stikke it fra selve halvdelene. Det som redder O-rings er at man bare kan bytte de ut me silikon pads i samme størrelse (som er lett å få tak i forresten).

 

KonKave kulelager gir egentlig ikke noen særlig stor fordel. Ja, tråden holder seg i midten, men ALL tråden vil legge seg i midten, noe som kan bli irriterende med flere lag, men hvis man allerede har O-rings så tror jeg det kan være en veldig god ide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...