Gå til innhold

Reparere bærbar?


Kutler

Anbefalte innlegg

Jeg har en snart fire år gammel Inspiron 9400 hvor CD-rommen nylig gikk til tusenfryd.

Det jeg lurer på, er om det finnes en slags laptop-reperatør der ute, som kan fikse slike ting.

 

Jeg har ikke lyst til å levere den inn til Dell, da de mest sannsynlig oppdager at dette skyldes støtskade og de ikke vil dekke det, samt at det vil ta utrolig lang tid å få den tilbake.

 

Har også en annen bærbar PC som ble sølt på og nå ikke virker, som jeg gjerne også skulle ha fikset. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du Dell idiotforsikring er det ikke et problem, har du ikke det er det et annet problem. Skadet du blaptopen med å miste den i bakken? Vist du ikke har ordning med reparatør kjem heim til deg fra Dell, tar det 2 veker med reparasjon fra Dell

 

Siden den er såpass gammel koste det mer å betale for reparasjonen en å kjøpe ny. Anbefale derfor å kjøpe en ny laptop

Lenke til kommentar

Har du Dell idiotforsikring er det ikke et problem, har du ikke det er det et annet problem. Skadet du blaptopen med å miste den i bakken? Vist du ikke har ordning med reparatør kjem heim til deg fra Dell, tar det 2 veker med reparasjon fra Dell

 

Siden den er såpass gammel koste det mer å betale for reparasjonen en å kjøpe ny. Anbefale derfor å kjøpe en ny laptop

Jeg har nok ikke idiotforsikring. Og PC-en kostet meg 15 000 kr, det kan da ikke koste så mye å få reparert CD-rommen? Er det virkelig ingen som driver en bransje, eller hva jeg skal si, som baserer seg på å fikse diverse hardwareproblemer? InfoCare er de som reparerer for Dell, kunne det vært mulig å levere rett til disse, mot betaling?

Lenke til kommentar

Har du Dell idiotforsikring er det ikke et problem, har du ikke det er det et annet problem. Skadet du blaptopen med å miste den i bakken? Vist du ikke har ordning med reparatør kjem heim til deg fra Dell, tar det 2 veker med reparasjon fra Dell

 

Siden den er såpass gammel koste det mer å betale for reparasjonen en å kjøpe ny. Anbefale derfor å kjøpe en ny laptop

Jeg har nok ikke idiotforsikring. Og PC-en kostet meg 15 000 kr, det kan da ikke koste så mye å få reparert CD-rommen? Er det virkelig ingen som driver en bransje, eller hva jeg skal si, som baserer seg på å fikse diverse hardwareproblemer? InfoCare er de som reparerer for Dell, kunne det vært mulig å levere rett til disse, mot betaling?

 

Du kan nok få den reparert ja, vil tro de fleste lokale dataleverandører kan gjøre dette om du er villig til å betale for det. Fiksen i dette tilfellet er nok å bytte DVD-spiller/brenner, orginaldelepriser på slike ligger et sted mellom 1300-2000,- vanligvis + fraktkostnader til verstedet som skal fikse maskinen. Tipper arbeidspenger på rundt 500,- kommer i tillegg. Totalpris for reparasjon vil nok komme på ca 2000-2500,-

 

Om du syns en 4 år gammel laptop er verdt en såpass dyr fiks får være opp til deg.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

kjøp ny cd rom, eller helst dvd brenner å sett i. Så er det fikset for noen få hundrelapper.

 

Enig med datagnom, er som oftest ikke stort problem å få løsnet drevet og sette i nytt selv.

 

Det eneste er at du må skaffe et nytt cd/dvd drev.

 

Her er en video for å skifte drev på dell, vet dog ikke om det er samme løsning på alle.

 

http://www.youtube.com/watch?v=9CpOL8y2B9Q

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Jeg kontaktet Dell for mulig reparasjon etter å ha sølt litt brus i en xps m1530. De skulle ha 1700 bare for å se på den. I tillegg kom kostnad for deler. Også dette utenfor garanti. Jeg tror du skal se om du heller får fikset det selv om du er komfortabel med det.

Lenke til kommentar

Tja, faktisk tenkte jeg ikke på at jeg bare kan sette inn en ny CD/DVD-spiller selv. Det finnes vel på eBay eller noe, kan jeg tenke meg...

 

Ang. brus i maskina kan man altså henvende seg til de fleste dataleverandører, noen som er å foretrekke? Og takk for hjelpen, folkens :)

Lenke til kommentar

Angående brus i maskinen så kan du fjerne tastatur og ha en boks med elektronikkrens pluss en sprayboks med trykkluft,spray på rikelig med rens og blås rent i mange omganger,la den tørke et varmt sted over natten,virker den ikke dagen etter så er det garantert ikke lønnsomt å sende den til rep,har selv klart å redde min egen pc på denne måten.Tastatur må skylles i glovarmt vann før rens så du får vekk sukkerlaken.

Endret av bjalle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...