Gå til innhold

Fikk DVI til å funke, men har jeg gjort rett?


Sondre

Anbefalte innlegg

Fikk meg akkurat ny skjerm type Samsung SyncMaster P2250. Det første som skjedde var et problem med at DVI-inngangen ikke fungerte, kun VGA. Jeg googla litt rundt og fant dette (engelsk):

 

right click desktop, properties, display settings, extend desktop to this monitor

(Do NOT change primary display, at least not till you make sure it works)

click apply. now both ports should be enabled. switch wire and see if it works.

Jeg gjorde som det står og etter det funket DVI-inngangen, men så sier han dette:

 

at this point you will see an empty screen (blue or whatever) push your mouse all the way to the right and see if it shows up. If so, switch the wire back to its vga port and click off the extend to this screen option. then change primary display to the other monitor (importand do this ONLY if you made dvi work fine with monitor) as soon as you do this the monitor will go blank, then switch the wire to the dvi port.

Det er her jeg ikke forstår helt hva han mener. Jeg fikk ikke noe blank skjerm. DVI-en funket med en gang. Det jeg stusser på er at han sier det er viktig å gjøre det siste steget, men når jeg ikke engang kan komme til det begynner jeg å lure. Her er akkurat hva jeg gjorde (har W7):

- høyre-klikk på skrivebordet

- velg Skjermoppløsning

- helt nederst var det en nedtrekksmeny hvor jeg kunne velge hvilken skjerm jeg ville vise skrivebordet på. Den stod på begge, så jeg valgte 1. PS: Har bare en skjerm, ikke dual.

 

Etter jeg plugga inn DVI-kabelen og det fungerte, har denne menyen forsvunnet helt og der det ble vist to skjermer (de skjermene som har tallene 1 og 2 i en blå sirkel) vises det nå bare en skjerm.

 

Spørsmålet mitt er om det er noe mer jeg trenger å gjøre eller om alt er bra og jeg kan fortsette å nyte den nye skjermen min?

 

Ekstra-spørsmål: Hvordan vet jeg om jeg har digital eller analog skjerm? Skal installere drivere fra CD og der spør de om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

siden jeg også har en Samsung skjerm hiver jeg med i i denne tråden.

 

det var snakk om alternativer til de progrmmene som følger med DVD platen som kommer samme med skjermen .

siden kalibrering program var nevnt så lurer jeg på hvilke alternativer har man ?

så vidt jeg vet så virker bare magictune med skjermene fra samsung.

hvis det er knapper for innstillinger på skjermen ( noe jeg ikke har) så trenger man ikke så mye programvare til innstillingene.

 

men når jeg ikke har disse knappene samt at ingen av versjonene av magic tune ser ut til å virke slik den skal med W7 hvilke alternativer har men da ?

Lenke til kommentar

Nå som DVI fungerte tenkte jeg at jeg skulle skifte tilbake til VGA for å se om jeg kunne slå på høyere hz, men så fungerer ikke det! Nå får jeg bare "no signal" på skjermen, akkurat slik jeg fikk da DVI ikke virket. Jeg kan heller ikke gå tilbake i skjerminnstillingene og skifte tilbake, for som sagt har den ene nedtrekksmenyen rett og slett forsvunnet.

 

edit: glem det, tåpelig feil fra min side. Fikk det til å funke men hadde ikke valg for 75hz.

Endret av Sondre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...