Gå til innhold

Ulyd i høytalere


Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp kommet hjem med en Compaq 9500 (19' CRT) Bra skjerm til den prisen uten tvil, men det dukket opp en ekkel lyd i høytalerene (spraking/ during. Skjermen står der den gamle sto, høytalerene heng på veggen i god avstand fra skjermen som før. Så om noen vet så :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har ikke bare kommet borti plugger og ledninger og fått litt dårlig kontakt?

sjekk nøye dette, om du ikke allerede har.

ellers: kom gjerne tilbake med litt fler opplysniger. hva skjer om du plutselig skrur av skjermen? eller trekker ut skjermkabelen. forsvinner ulydene umiddelbart da? andre nyttige opplysninger kan være: hvilken type ht er det snakk om (aktive?). spraker det like mye i begge. spraker det like mye i evt hodetelefoner? (samme utgang?). stå på mann! prøv deg frem med alt mulig. sleng frem alt du har av opplysninger. bedre for mye enn for lite. fortell ALT..

Lenke til kommentar

Den beste forklaringen jeg kan komme på er at den nye skjermen din har et mye sterkere magnetfelt enn den gamle. Hvis høytalerene/høtalerkablene dine ikke er skjermet, så kan nok dette være forklaringen. Prøv å flytt høytalerene lengre vekk fra skjermen, og/eller prøv med skjermede kabler.

Lenke til kommentar

jeg vet ihvertfall at hvis man kobler pcen til en forsterker, slik jeg har gjort, så må man skru lyden i operativsystemet(i kontrollpanelet, og i medieavspillere som winamp og windows mediaplayer) nesten helt ned, og heller la forsterkeren gjøre jobben. Kan det stemme hos deg(kan du bruke forsterkeren i skjermen istedenfor lydkortet)

Lenke til kommentar

Hei igjen og takk for svar så langt

Har vel etter hvert funnet ut at det er magnetfeltet fra den nye skjermen som er synderen. Har to 240 w. høytalere med innebygge forsterker i front. Har i tillegg (til festbruk og spill) kobla PC`n til et midi anlegg med grov bass bak. I høytalerene bak (3meter bak) er det ikke noen ulyd. Flytte høytalerene foran blir nesten umulig, skjerma kabel blir litt jobb for da må jeg skru sund høytalerene og lodde inn nye kabler for å få det skikkelig. Får se over helga om je gidder gjøre noe med det eller om jeg venner meg til ulyden.

Ps. Compaq 9500 (19') er en dævelsk bra skjerm til rundt 2k. :smile:

Lenke til kommentar

Hei igjen

Virker som om vi er ferdige med lyder og ulyder for denne gang og over til skjermer.

Compaq 9500 overraska meg en del fordi jeg trodde jeg hadde en rimelig bra skjerm fra før (Hyunday 770) Men det vart på en måte en litt annen verden sjøl om jeg ikke har hatt tid til å prøve så mange spill enda.

Men en ting irriterer meg, etter en runde i Trondheims datbutikker. Det var helt håpløst å få pakka ut skjermene (hadde flere på ønskelista) for å se koss de så ut. Vet at det er en bagatell for mange men noen skjermer ser rett og slett hæselige ut :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...