Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget PC, vil ikke starte (ikke noe bilde)


Anbefalte innlegg

Som siste forsøk ville jeg prøve å sette på vifta på nytt, med kjølepasta, og ikke den som var på viften fra før. Men prosessoren satt som limt til vifta og med ble med opp med vifta! :ermm: Dette førte til at en del av pinnene ble bøyd. Så nå er den vel hvertfall erklært død? Drive å pirke de på plass er vel ikke optimalt? Den ene ligger jo nesten også..

 

Forbanna drit... :p

 

Ja, amd sin kjølepasta burde kalles kjølesement eller kjølelim. Desto lengre den sitter på desto verre blir det :S Men drar man den rett ut overlever pinnene som regel, også "splittes" kjøler og cpu med hårføner og bankkort!

 

Kan jo hende bøyd pins allerede var grunnen til at kjøleren var hard å montere? Uansett! Gratulerer :)

(og håper du har brukt annen kjølepaste nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk også problemer da jeg skulle hjelpe en venn å bygge hans PC. Kom til, med et uhell, å bytte skruene til hovedkort med kabinettskruer. Ødela nesten alle motstykkene mellom hovedkort og kabinett (knakk "skrue-delen" som festes i kabinett/tray), og måtte til med tang for å få løsnet motstykkene fra hovedkortet. Bra ingenting ble ødelagt. :whistle:

Hvorfor blir alltid ting ødelagt/feil når man skal hjelpe noen andre med å gjøre det samme som du selv gjorde helt knirkefritt tidligere? :hmm:

 

Fint at du fikk det til å virke! :thumbup:

PS. Sette tråden som "løst" siden alt er i orden nå?

Endret av Vaffeltryne
Lenke til kommentar

Ja, amd sin kjølepasta burde kalles kjølesement eller kjølelim. Desto lengre den sitter på desto verre blir det :S Men drar man den rett ut overlever pinnene som regel, også "splittes" kjøler og cpu med hårføner og bankkort!

 

Kan jo hende bøyd pins allerede var grunnen til at kjøleren var hard å montere? Uansett! Gratulerer :)

(og håper du har brukt annen kjølepaste nå)

 

Hehe - sement de greiene der ja :) Brukte Arctic Silver Alumina Kjølepasta Ganske mye bedre ja :)

 

Sikkert bøyd de på vei inn - klønete. Men, men =)

 

....SPDIF er digitallyd, det vil ikke fungere direkte på en høytaler.

Kabinetthøytaleren skal nok stå i samme området som PÅ og RESETT brytere.

 

Aha - regnet med det var feil ja, men den passet så fint der :p Fant heller ikke noe ved reset og co.. Rart, siden i manualen står der forklart hva de forskjellige pipelydene betyr :hmm:

 

Jeg fikk også problemer da jeg skulle hjelpe en venn å bygge hans PC. Kom til, med et uhell, å bytte skruene til hovedkort med kabinettskruer. Ødela nesten alle motstykkene mellom hovedkort og kabinett (knakk "skrue-delen" som festes i kabinett/tray), og måtte til med tang for å få løsnet motstykkene fra hovedkortet. Bra ingenting ble ødelagt. :whistle:

Hvorfor blir alltid ting ødelagt/feil når man skal hjelpe noen andre med å gjøre det samme som du selv gjorde helt knirkefritt tidligere? :hmm:

 

Fint at du fikk det til å virke! :thumbup:

PS. Sette tråden som "løst" siden alt er i orden nå?

 

Hehe - er vel noe med det. Følte jeg var mye mer forsiktig også nå, enn jeg var med min. Er vel derfor noe sånt skjer og :p

 

Visste ikke at det var en sånn "løst" knapp, har trykket på den nå :)

 

 

La forresten inn win7 og alt av drivere i går, og alt ser ut til å være i orden :w00t: Fikk ikke bench'a den i går da, hadde ikke tid. Kjørte bare den win7 experience greia. Fikk 7.4 på cpu og 7.6 på minne, og det høres jo bra ut? Tror jeg har 7.6 på min i7 950 prosessor og 7.8 på 1600mhz minnet.

 

 

:w00t::w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...