Gå til innhold

SC 2:Terran, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Hva er den beste strategien mot tidlig Zerg rush? Er ny på Starcraft og spiller mot en litt mer erfaren venn, og jeg får så vidt blokkert inngangen med Barrack + 2x Supplies før han kommer med kakkerlakkene/larvene/maurene og spiser opp alt. Er det riktig av meg å kjøre så defensivt eller skal jeg pushe litt mer framover?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er den beste strategien mot tidlig Zerg rush? Er ny på Starcraft og spiller mot en litt mer erfaren venn, og jeg får så vidt blokkert inngangen med Barrack + 2x Supplies før han kommer med kakkerlakkene/larvene/maurene og spiser opp alt. Er det riktig av meg å kjøre så defensivt eller skal jeg pushe litt mer framover?

 

Scout han etter din første supply depot(10supply), er han nesten ferdig med spawning pool allerede(eller nesten ferdig), så sparer du bare litt penger og bygger rax+supply så fort som mulig.. Ikke bygg scv's hvis du ser han går veldig tidlig pool.

 

Har han ikke en veldig tidlig pool, rekker du å blokka av ganske lett med 10supply-12rax-13refinery-15 orbital-16/17 supply(evt bunker).

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

spiller selv random, men har ikke helt skjønt offer ikke flere terrans på maps som metalopolis og lost temple blokker rampen nede istedenfor oppe? (for å hindre ling-rushes bedre) da trenger man nemlig bare en supply despot og en rax, eller om d virkelig er krise 2 supply despots... (og da har du allerede begynt å sikre din xpo som du vil ta senere)

ser vordan dette kan ha en viss svakhet mot 1base roach play, men du kan fortsatt bare gi opp den ene despoten, for å kjøpe tid til å bunkre opp på toppen av rampen igjen... er det noe store minusen med denne type block i TvZ egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg gjør det mest fordi jeg føler meg sikrere på high-ground. Også kan jeg få snipet et par lings som blir litt grådige på scouten hvis jeg venter med å skyte med mine rines.

 

I tillegg er det pes hvis man er keen på addons.

Du kan vel fortsatt stå på highground og løpe ned?

 

og det er vel bare 1 possisjon som ikke har gode addon-placements og det er vel top på disse mapsene?

Lenke til kommentar

Jeg gjør det mest fordi jeg føler meg sikrere på high-ground. Også kan jeg få snipet et par lings som blir litt grådige på scouten hvis jeg venter med å skyte med mine rines.

 

I tillegg er det pes hvis man er keen på addons.

Du kan vel fortsatt stå på highground og løpe ned?

 

og det er vel bare 1 possisjon som ikke har gode addon-placements og det er vel top på disse mapsene?

 

Ja, men da er det mye mindre sjanse for at jeg får et par lings pga de ikke trenger løpe opp den trange rampen.

 

Ja, men hvis du blir angrepet av Roach og har behov for å relokere til toppen av rampen så er denne addonen tapt. Ikke akkurat game-breaking, men irriterende.

 

I tillegg elsker jeg å forsvare banelingbust når du har en rampe du kan jobbe med.

 

banelingsbust er det jeg sliter mest med fortiden, faen meg vanskelig å håndtere når du møter en god spiller. Noen tips?

 

Du kan velge å la banelings ødelegge muren eller å forsterke muren med en barracks bak hvert supply. Hvis du lar banelings ødelegge muren bør du ha en del hellions ute som kan kite lings samt være klar for et motangrep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...