PuffyTroll Skrevet 30. juli 2010 Skrevet 30. juli 2010 Går det ann å inkludere DLL filer i et program? Jeg har et program som trenger IrrKlang.dll for å virke men jeg ønsker at hvis jeg skal dele programmet mitt skal jeg kun trenge å sende .exe fila, å ikke sende DLL fila. Går det ann?
Hårek Skrevet 30. juli 2010 Skrevet 30. juli 2010 Eksempel: [DllImport("USER32.DLL")] public static extern IntPtr FindWindow(string lpClassName, string lpWindowName); Dette er deklarert i klassen hvor jeg bruker FindWindow(). Når det er en tredeparts DLL så må du legge den inn i References (Solution Explorer).
PuffyTroll Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Skrevet 30. juli 2010 Eksempel: [DllImport("USER32.DLL")] public static extern IntPtr FindWindow(string lpClassName, string lpWindowName); Dette er deklarert i klassen hvor jeg bruker FindWindow(). Når det er en tredeparts DLL så må du legge den inn i References (Solution Explorer). OK, men går det ann å få den tredeparts dll filen til å være inkludert i .exe fila så man slipper å ha to filer?
Hårek Skrevet 30. juli 2010 Skrevet 30. juli 2010 Har aldri prøvd. Men sjekk denne: http://stackoverflow.com/questions/476993/can-i-include-dll-in-exe-in-visual-studio
miXer Skrevet 31. juli 2010 Skrevet 31. juli 2010 Hvis en dll blir lagt i exe-fila, så er jo i grunn dll-prinsippet litt.borte. kunne bare brukt en class isteden, men skjønner her at dette ikke er en egenutviklet dll, men fortsatt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå