Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med opprigning med ISDN


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har over en stund hatt problemer med opprigning på ISDN linja mi. Jeg har Telenor, og har hatt dette i en del år uten noen problemer.

 

Det som skjer er at den ikke vil ringe opp EN GANG I BLANT. Dette skjer sporadisk, og har foreløblig ikke sett noen sammenheng i forbindelse med dette. Selv ikke været engang .. hehe

 

Den oppgir at den får tilkobling til ekstern maskin, så holder den på å godkjenner brukernavn og passord, i ca. 15 sekunder. Så får jeg beskjed om at den ikke kunne "opprette tilkobling". Den klager ikke over at brukernavnet eller passordet er feil. Så må jeg fortstette med dette et par ganger før jeg til slutt kommer på.

 

Hvem skal jeg skylde på ? Telenor eller mitt internt system ?

 

Software har ikke skylda, har gjort alt som er å prøve i windows, og nå har jeg isdn linja tilkoblet rett inn i en maskin som kjører smoothwall. Men dette skjer også på denne.

 

Noen som har opplevd dette før ? Hva i all verden er det som kan være i veien ? Har overhodet ikke problemer med ISDN telefonen som er ved siden av pcen. Får bestandig summetone og alt slikt. Så må være et eller annet rart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forsøk å  ringe opp en annen leverandør, feks Start.no, Tele2 eller Tiscali

Da får du en pekepinn på hva det kan være, samtidig som surfinga kanskje blir billigere.....

 

Prøvd det , hjelper ikke. Surfingen blir ikke noe billigere eller. Farten og alt er bedre med telenor. spesielt med tanke på ping på TNX spillserverne.

Lenke til kommentar

Jeg har har av de samme problemene som deg, bl.a med å få tildelt IP- adresse. Jeg har sendt e-mail, snailmail, ringt utallige ganger, men ingenting skjer. Selv om folk betaler skjorta av seg for dial-up, så tror jeg egentlig Telenor driter i vedlikeholdet av systemet, mye mer "kuult" med bredbånd vettu. Problemer har jeg hatt i 1 1/2 år nå. :roll:

 

Tror mange har problemer med dial-up.

Lenke til kommentar

 

Åssen får jeg telenor til å gjøre dette da ? .. ringe de eller noe ?

 

Ring 145 og be de måle linja di.

Du har vel prøvd med et annet ISDN-kort?

 

Har ikke prøvd et annet isdn kort nei, har ikke noe annet liggende. Men har kjørt noe diagnose program som fulgte med kortet.

 

Men jeg skal ringe å høre med det .. det koster vel ikke noe liksom ?

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd et annet isdn kort nei, har ikke noe annet liggende. Men har kjørt noe diagnose program som fulgte med kortet.

 

Men jeg skal ringe å høre med det .. det koster vel ikke noe liksom ?

 

Du bør prøve et annet kort, ISDN-kort kan lage mye krøll hvis de ikke er OK.

Ikke uvanlig med slikt etter overspenningsskader.

Linjemåling er gratis.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd et annet isdn kort nei, har ikke noe annet liggende. Men har kjørt noe diagnose program som fulgte med kortet.

 

Men jeg skal ringe å høre med det .. det koster vel ikke noe liksom ?

 

Du bør prøve et annet kort, ISDN-kort kan lage mye krøll hvis de ikke er OK.

Ikke uvanlig med slikt etter overspenningsskader.

Linjemåling er gratis.

 

Linjemålingen var helt topp. Men fikk noe hjelp av teknisk kundeservice, Jeg har jo ikke jorda kontakter, og det kunne være grunnen.

 

Dessuten har jeg 70-80 meter i fra pc til ISDN boks, og trodde kanskje dette kunne skape komplikasjoner. Skulle jeg kanskje hatt en signalforsterker i mellom et sted eller ?

Lenke til kommentar

Dessuten har jeg 70-80 meter i fra pc til ISDN boks, og trodde kanskje dette kunne skape komplikasjoner. Skulle jeg kanskje hatt en signalforsterker i mellom et sted eller ?

 

Er termineringen av kabeln korrekt?

Er det montør eller dere selv som har lagt den opp?

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med pålogginga til Telenor. Får samme meldinga som deg. Jeg tror ikke det er noe ISDN kort som gjør feilen. Jeg har eksternt ISDNmodem (Billion) mens en kompis av meg har ISDN kort og vi har samme problemet begge to. Mistenker at Telenor ikke gjør jobben sin :evil:

Er j... irriterende når en skal kjapt på nettet for å sjekke noe :grumpy:

Har hatt Telenor abb. siden 1996 og har egentlig ikke lyst til å bytte pga e-mail o.l. men en begynner jo å lure. Synes også at farten på ISDN'en ikke er som den var f.eks. ved online spilling. Kanskje bare ett ledd for å få follk til å bestille ADSL :shrug: Det er bredbåndsforbindelse her i bygda, men den er trådløs og ikke billig, så det blir vel Telenor der og...... :oops:

Lenke til kommentar
Jeg har samme problemet. Jeg mistenker at det kom iforbindelse med at jeg var ute og oppdaterte systemet på Windows upsdate, men er ikke sikker. Hva slags kort har du? Jeg har et Billion.

 

prøvd å sette kortet i en annet PCI spor,? hadde lignende problem med nettverkskort, kom på nett med kortet, fikk ip, men siden kunne ikke vises etc...

 

Gjort ganske mange ganger ....

 

Jeg har samme problemet. Jeg mistenker at det kom iforbindelse med at jeg var ute og oppdaterte systemet på Windows upsdate, men er ikke sikker. Hva slags kort har du? Jeg har et Billion.

 

Jeg har et TelesPCI kort. Og hør på dette ... : Jeg får 10 mindre i ping på alle online serverne med isdn kortet i smoothwall boksen i forhold til når den er installert i windows pcen. !!! Tilogmed til tider hele 15 mindre i ping ..

Lenke til kommentar

Jeg har et TelesPCI kort. Og hør på dette ... : Jeg får 10 mindre i ping på alle online serverne med isdn kortet i smoothwall boksen i forhold til når den er installert i windows pcen. !!! Tilogmed til tider hele 15 mindre i ping ..

 

Nå er jo Teles død så windowsdriverne blir ikke forbedret, i linux-verdenen lever jo Teles fortsatt og driverne blir nok fortsatt kost og dullet med av utviklerne.

Lenke til kommentar

Jeg har et TelesPCI kort. Og hør på dette ... : Jeg får 10 mindre i ping på alle online serverne med isdn kortet i smoothwall boksen i forhold til når den er installert i windows pcen. !!! Tilogmed til tider hele 15 mindre i ping ..

 

Nå er jo Teles død så windowsdriverne blir ikke forbedret, i linux-verdenen lever jo Teles fortsatt og driverne blir nok fortsatt kost og dullet med av utviklerne.

 

Sant .. men fikk søren meg sjokkskader når jeg så den forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...