Gå til innhold

Feil i minnebrikke?

Mr T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Abit NF7-S 2.0 fåes til 1000 kr og Asus A7N8X til 700 kr. Begge er meget bra kort. Et meget bra hovedkort med meget bra innebygget lyd og nettverksstøtte til 1000 kr er et bra kjøp.

Skrevet
Abit NF7-S 2.0 fåes til 1000 kr og Asus A7N8X til 700 kr. Begge er meget bra kort. Et meget bra hovedkort med meget bra innebygget lyd og nettverksstøtte til 1000 kr er et bra kjøp.

Man får NF7 til 800.- også.. og det er det kortet man må sammlikne A7N8X med.. alså non deluxe :)

Skrevet

Tja, den ene feilen følger etter den andre..... Da jeg startet topicet så mistenkte jeg at Twinmos brikken ikke samarbeidet godt med MSI KT4Ultra-kortet mitt. Dette stemte trolig, da problemene forsvant ved bytte til Apacer 2100 RAM. Twinmosen var en 2700 RAM.

Ting fungerte, men så satte jeg inn en AMD 2600+, 333 mhz cpu, og da kom problemene tilbake, om mulig hyppigere enn tidligere. Problemer med å boote, USB-mus vil ikke fungere, div. blåskjermer mm. Tidligere sto det en AMD 1,4 MHz (266) cpu på kortet.

Forsøkte å sette Twinmosen tilbake på HK, men ingen forbedring. Trodde kanskje at det har noe å si at RAMen var 2100 (266), mens Cpuen var 333 mhz.

Så vidt jeg vet skal det gå fint å bruke RAM med annen bushastighet enn hva cpuen kjører med, eller????

Kanskje er det som noen sier at hovedkortet er dårlige greier?

Anyone??

Mr T

<Spørsmålet er løftet over i egen topic>

Skrevet
TwinMos sine minnebrikker er vell et av de beste man får tak i når man ser på pris/ytelse..

Ja de er vel det, men de er de dårligste på antall feil.

Da kan man velge om man vil ha billig RAM med store muligheter for my uforståelig PC problemer, eller kjøpe dyr RAM og få en stabil PC.

Dette henger litt i hop.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...