Gå til innhold

Til alle som har overklokket sin AMD XP 2500+


Anbefalte innlegg

Som sagt til alle dere som har overklokket sin AMD XP 2500+. Har dere økt chipset voltage i så fall hvor mye?

samme med vcore voltage hvor mye?

 

holder på å overklokke men når jeg når rundt om 190 fsb så låser maskinen seg i PCmark 2002 eller finner en feil der.

 

Desktopen kan bli rar :wink:

 

sånne ting..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt til alle dere som har overklokket sin AMD XP 2500+. Har dere økt chipset voltage i så fall hvor mye?

samme med vcore voltage hvor mye?

Jeg har økt Chipset Voltage til 1.7 og vcore til 1.75. Kjører 219*10.5 (2.3Ghz) helt stabilt på et Abit NF7-S v2.0 hovedkort. Mange som har klart endel høyere enn meg også :yes:

 

Når det gjelder PCmark2002, så krasjer den på min maskin i den samme testen gang på gang (en av minnetestene). Jeg stoler ikke på dette programmet, siden både Memtest86, 3Dmark03 og Prime95 har kjørt stabilt i 24 timer.

Lenke til kommentar
For å nå høyere FSB må man visst modifisere CPU'en til å ha 266mhz FSB som standard. Søk på forumet/Google så finner du ut hvordan.

 

Du tenker på å kutte l12 broa.. Trenger ikke det, fikk den oppi 2.3 GHz men satte den ned til 2.2 for jeg måtte bruke så mye volt for og holde han stabil.. Bare noen behøver å kutte l12 broa..

Lenke til kommentar
For å nå høyere FSB må man visst modifisere CPU'en til å ha 266mhz FSB som standard. Søk på forumet/Google så finner du ut hvordan.
Er vel såvidt jeg vet ikke lenger nødvendig med de nyeste hovedkortene. Det var en løsning som hjalp mange med NF7-S v1.x og A7N8X Dlx v1.x (osv) til å nå høyere FSB med Barton prosessorer (mulig det var/er 166Mhz prosessorer generelt, husker ikke helt).

Men tilbake til sakens kjerne, jeg har en XP2500+ som fint takler 2.25Ghz. En kompis av meg har NF7-S v2.0 også og han kjører foreløpig 2.3Ghz. Jeg kjører 1.8vcore (NF7-S undervolter som kjent, ligger på 1.76-1.78 til vanlig i MBM). Er ikke helt sikker på hva kompisen min kjører på. Men tror han ligger på 1.75 eller 1.8 vcore i bios også. Vi har begge skrudd opp chipset volten med 0.1v. Og minnet får såvidt jeg husker 2.8v. Har dessuten skrudd opp AGP volten til 1.6v.

Lenke til kommentar
For å nå høyere FSB må man visst modifisere CPU'en til å ha 266mhz FSB som standard. Søk på forumet/Google så finner du ut hvordan.
Er vel såvidt jeg vet ikke lenger nødvendig med de nyeste hovedkortene. Det var en løsning som hjalp mange med NF7-S v1.x og A7N8X Dlx v1.x (osv) til å nå høyere FSB med Barton prosessorer (mulig det var/er 166Mhz prosessorer generelt, husker ikke helt).

Men tilbake til sakens kjerne, jeg har en XP2500+ som fint takler 2.25Ghz. En kompis av meg har NF7-S v2.0 også og han kjører foreløpig 2.3Ghz. Jeg kjører 1.8vcore (NF7-S undervolter som kjent, ligger på 1.76-1.78 til vanlig i MBM). Er ikke helt sikker på hva kompisen min kjører på. Men tror han ligger på 1.75 eller 1.8 vcore i bios også. Vi har begge skrudd opp chipset volten med 0.1v. Og minnet får såvidt jeg husker 2.8v. Har dessuten skrudd opp AGP volten til 1.6v.

 

takker :yes:

Lenke til kommentar
Heheheheh kunne ikke være mer enig :yes:

Er jo ikke alle som klokker så langt da (Palomino!).

 

eneste dritt med det er den låste multipliern. HAdde det ikke vært for den kunne palomino nådd langt med god kjøling; TRO MEG!

 

Fsb-overklokking med min xp1800 stoppa på rundt xp2100 Hastighet.. Da krasja den riktignok med på like under xp2000 var den stabil.. Hadde multipliern kunne økes fra 11,5 til 12 hadde det gått bedre :?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...