Jo Are Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 Hei Skal i slutten av august starte med lærer utdanning 1 - 7 trinn, utdanninga er et 4 årig løp. Målet er at jeg etter disse 4 årene skal være i jobb, men jeg vil ikke stoppe der. Har lyst på kompetanse slik at jeg kan bli rektor, men hvordan gjør jeg det? Slik jeg har sett det for meg er jeg i jobb etter disse 4 årene, og på siden av jobben tar jeg fordypning i et par fag slik at jeg ender opp som lektor. Etter det hadde jeg tenkt å ta noe innen administrasjon, økonomi og ledelse, også dette på siden av jobben. Er dette i det hele tatt mulig?
OddZen Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 Er noe nytt som er kommet nå, det kalles for rektorlinja. Søk litt rundt etter det =)
ITOslo Skrevet 29. juli 2010 Skrevet 29. juli 2010 For det første så er det nok fortsatt slik at erfaring teller mest når man skal ansette rektorer, men det finnes relevante utdanninger som er spesielt egnet: http://utdanningsledelse.uio.no/nnet/studier/masterstudier.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå