Gå til innhold

trenger tips til nye tv-serier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker du britiske Office så må du få med deg Extras. Ricky Gervais er selvfølgelig mannen foran og bak kameraet, og spiller en statist som prøver å slå igjennom som skuespiller/manusforfatter. Hver episode er gjesten av en kjent skuespiller. Ellers anbefaler jeg, som mange andre har gjort, Mad Men. En helt fantastisk serie om mennesker som jobber i reklamebransjen på 60-tallet i New York, og alt det innebærer (sextrakasering, alkoholisme, penger og utroskap).

 

Min favorittserie er Six Feet Under, som handler om et familiedrevet begravelsesbyrå i California. Karakterarbeidet er det beste jeg har sett på tv. De har en dybde og ekthet som i mine øyne overgår alt annet, og manuset er så godt skrevet at jeg blir like imponert over hvor mye én replikk kan bety sett i forhold til hvordan jeg som seer oppfatter karakteren, selv etter å ha sett hele serien tre ganger. Hver episode starter med et dødsfall, og påvirker i ulik grad handlingen i episodene. Dette er også den eneste tv-serien som har fått meg til å storgrine pga medfølelse for karakterene allerede etter første episode i første sesong. Serien inneholder også mye humor, ofte svart humor, uten at det senker kvaliteten på manuset (for å spoile litt: et av dødsfallene skjer da en i overkant kristen dame blir påkjørt fordi hun løper over gaten for å beundre det hun trur er engler som stiger opp til himmelen, men som istede viser seg å være oppblåsbare sexdukker fyllt med helium).

 

Og siden du ikke er helt med på notene til Larry David i Curb Your Enthusiasm, slenger jeg ved et klipp i håp om å omvende deg:

http://www.youtube.com/watch?v=JWMXJ-LZhk8

Endret av Uncle Albert
Lenke til kommentar

Her renner jo det på med så mange tips at jeg tror jeg bare må droppe studiene til høsten. :)

 

How i met your mother har jeg nå snart sett hele sesong1 av siden folk har skrytt så mye av det. Må si jeg er relativt skuffet og angrer på at jeg har brukt så

mye tid på det. Ikke spesielt morsomt, og alt for mye drama for en komiserie.

 

Dexter har jeg pløyd gjennom en del episoder og det er sant som dere sier,

serien er helt genial. Han som spiller Dexter gjør en knallbra karakter.

 

Extras glemte jeg å nevne, men det har jeg selvsagt også sett. Har sett det meste

Ricky Gervais har laget inkl. stand-up showene. Kanskje jeg kjører gjennom det en gang

til for det begynner å bli en stund siden.

 

Jeg er med på greien med Curb, men faller ikke helt for karakteren til Larry David.

Det er morsomt, men når ikke opp til f.eks Seinfeld etter min mening. Det blir litt som The Office (UK) uten Ricky Gervais som David Brent.

Av type humor i gaten Curb foretrekker jeg mye heller Klovn (dansk serie).

Frank Hvam er helt episk i den serien. Anbefaler den på det sterkeste. La

det gå noen episoder og enten elsker man det eller så har man ikke sans for humor :p

 

Six Feet Under er jeg kjent med og har vært over listen over serier jeg absolutt skal se, men det blir litt sånn som med The Wire. Jeg mistenker det er en litt tidkrevene serie.

 

Arrested Development har jeg sett sesong1 av. Relativt bra, så avventer litt med om jeg evt skal begynne på sesong2.

 

The Pacific har jeg og sett. Bra serie, men ble vel litt skuffet da serien lider av sammenligning med Band of Brothers.

 

OZ er og noe jeg vurderer og har hørt en del om. Har forstått det er en del skuespillere fra The Wire med, noe som absoultt ikke er feil.

 

Det ble en litt vel lang post, men sånn blir det når så mange har svart.

 

Edit: Klippet fra Curb var bra! Jeg er fortsatt ikke helt komfortabel med Larry David though. Det er ikke sånn jeg begynner å le bare av å se han sånn som f.eks med Ricky Gervais eller Frank Hvam i Klovn.

Endret av doofhetz
Lenke til kommentar

How i met your mother har jeg nå snart sett hele sesong1 av siden folk har skrytt så mye av det. Må si jeg er relativt skuffet og angrer på at jeg har brukt så

mye tid på det. Ikke spesielt morsomt, og alt for mye drama for en komiserie.

Satt meg selv inn i HIMYM selv, etter tre sesonger forsto jeg at dette ikke kom til å bli noe bedre og var et dårlig tidsfordriv. Det var til tider morsomt, men for en komiserie så var det ikke morsomt nok. Irriterende med laughing tracks og, dog ikke like fælt som på The Big Bang Theory der de putter inn laughing tracks over alt.

Men ja, sjekk ut Modern Family når du får tid!

Lenke til kommentar

Da er sesong1 av Dexter ferdig. Må bare takke alle som greide å overbevise meg

om å bruke tid på denne serien. Ikke superfan av type spenningsserie, men dette

var noe helt annet. Fantastisk bra serie.

Ser det er kommet 4 sesonger. Må si jeg blir MEGET overrasket om de andre sesongene

holder like høy kvalitet. Begynner på sesong2 i natt.

 

Ellers er det bare å glede seg til Broadwalk empire begynner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...