Gå til innhold

hva er " celle standby" i batteri samenheng?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

haha, ja det kan du. Dog vil du ikke kunne surfe på nett og motta mms. Ingen krise, du skrur det bare på om du trenger det.

 

Har nå oppetid på ca 1200 timer, celle-standby har kun brukt 39% av totalt strømforbruk. Skjerm 10%, telefonsamtaler 41% og telefonen ikke i bruk 10%.

 

Det skal også sies at jo dårligere dekning du har jo mer strøm bruker telefonen på å opprettholde dekningen din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det skal også sies at jo dårligere dekning du har jo mer strøm bruker telefonen på å opprettholde dekningen din.

Bare så lenge telefonen sender. En telefon som ligger ubrukt og på samme sted går bare på nett en gang hver fjerde time for å oppdatere status. Derfor er det helt trygt å la telefonen ligge på nattbordet mens du sover.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det skal også sies at jo dårligere dekning du har jo mer strøm bruker telefonen på å opprettholde dekningen din.

Bare så lenge telefonen sender. En telefon som ligger ubrukt og på samme sted går bare på nett en gang hver fjerde time for å oppdatere status. Derfor er det helt trygt å la telefonen ligge på nattbordet mens du sover.

Feil! Alle telefoner jeg har hatt spiser batteri på hytta (dårlig dekning) selv om de ligger ubrukt, og med 3g slått av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det skal også sies at jo dårligere dekning du har jo mer strøm bruker telefonen på å opprettholde dekningen din.

Bare så lenge telefonen sender. En telefon som ligger ubrukt og på samme sted går bare på nett en gang hver fjerde time for å oppdatere status. Derfor er det helt trygt å la telefonen ligge på nattbordet mens du sover.

Feil! Alle telefoner jeg har hatt spiser batteri på hytta (dårlig dekning) selv om de ligger ubrukt, og med 3g slått av.

Utsagnet mitt gjelder under gode forhold. Hvis telefonen stadig vekk må på nett for å oppdatere status, går det selvsagt med strøm. Og jeg snakker strengt tatt bare om radiodelen. Programmer og annnet som trekker strøm vil jo trekke strøm uansett dekningsforhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...