eSik Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 Jeg er en finansstudent som i hovedsak benytter pcen min til: - Word/Excel/Latex - Programmering av enkle algoritmer for tradingsystemer jeg utvikler - Poker/sportsbetting/musikkproduksjon - Film Jeg ønsker en ultraportabel pc, fortrinnsvis til under 10,000 kr, og med enormt god batterilevetid. Min drøm er en laptop jeg kan bruke en full arbeidsdag uten å koble til lader, men som fremdeles er rask nok til å gjennomføre algoritmene mine effektivt. Jeg må også ha HDMI utgang til plastma tven min, og den bør kunne kjøre knirkefritt på en 42" plasma. Jeg kunne også tenkt meg SSD, selv om dette ikke er et must. Jeg har sett på Asus UL30A, som virker som den beste kandidaten til nå, men jeg har noen reservasjoner i forhold til denne. For det første elsker jeg å bruke musepaden, og bruker denne fremfor ekstern mus, og pekeflaten på asus er visstnok dårlig. For det andre er jeg noe skeptisk til ytelsen til Core2Duo SU prosessorene. Det jeg liker med den er at den har like god batterilevetid som jeg ønsker, og den er også i vektklassen jeg ønsker, samtidig som den har HDMI utgang og god nok ytelse til å bli kjørt på tven. Det jeg ikke liker er mangel på SSD og plastfeelingen. Finnes det bedre alternativer? Jeg er ofte i USA, og ikke fremmed for å kjøpe pcen min der. Håper noen kan hjelpe meg med konstruktive innspill. Og forresten. Jeg bruker pcen min MYE på lesesal/i timen, så det at den er lydløs (i det minste i strømsparemodus) og har et stille tastatur er en STOR fordel.
vidarkri Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 ASUS U35Jc 13,3" HD LED GeForce G310,Core i3-370,4GB RAM,640GB HDD,kamera,84 Wh batteri,BT,W7H, dette er den siste modellen i serien. Mulig den kan være av interesse da den er kraftig oppgradert fra UL30.
eSik Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Skrevet 28. juli 2010 Hvordan er vekt og batterilevetid på denne sammenlignet med UL30A? Har inntrykk at batterilevetiden er betraktelig svakere(?)
Syar-2003 Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 (endret) Skal du ha laptop med mere rå ytelse enn SU7300 (10W CULV 1.3ghz ) går det selvsagt på bekostning av batteriforbruk. Du får både i3 , i5 og i7 mobile cpu. Disse bruker dog mere strøm og vil redusere batteritid ift de med SU7300. Eks max TDP: SU7300 1.3ghz tokjerner/2tråder - 10W i5 520M 2.4ghz tokjerner/4tråder - 35W i7 620M 2.66ghz tokjerner/4tråder - 35W i3 330M 2.13ghz tokjerner/4tråder - 35W i3 370M 2.40ghz tokjerner/4tråder - 35W Mange av disse med UM ligger på 18W men da er cpu frekvens 1.0 - 1.3ghz. Endret 28. juli 2010 av syar2003
xTep Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 (endret) Hva med Acer Aspire TimelineX 3820TG ? Når du kjører på integrert skjermkort bør den holde lenge på batteri, står 12 timer men det er nok "noe" optimistisk. Fåes også med 6 cellers batteri til 1000,- mindre men da med 8 timers oppgitt batteritid. I tillegg svært gode specs og et relativ pent design. Endret 28. juli 2010 av futtbucker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå