Gå til innhold

Hjelp med kort treningprogram med enkle øvelser


Anbefalte innlegg

Hallo, hallo!

Jeg er en gutt på 17 år som er veldig utrent, og har omtrent ingen erfaring med ulike typer styrke øvelser. Jeg har ikke noe mål om å bli i super god form, men bare generelt forbedre styrken i overkroppen noe. Har også litt lett for å kjenne det i ryggen etter litt fysisk arbeid, så har lyst til å prøve å styrke rygg og magemuskler litt.

Siden jeg kan så lite om riktig trening og øvelser, er det jeg trenger hjelp til å sette sammen noen enkle øvelser til et ca. 15-20min treningprogram som jeg tenkte å gjennomføre en gang hver morgen, og kanskje en gang om kvelden. Jeg ønsker som sagt å forbedre generelt styrke i overkroppen, og mage og rygg. Har ikke noe særlig utstyr, så enkle øvelser som ikke krever mer enn det man vanligvis har hjemme (Stol, krakk, matte osv...) hadde vært fint. Og helst ikke starte med for teknisk krevende øvelser som det er lett å gjøre feil.

Har tenkt kanskje sit-ups og push-ups, men her stopper egentlig men kjennskap til øvelser. Håper det er noen med mer kunnskap som kan hjelp meg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp deg en stang du kan løfte i, eller finn på noe lurt, og dips kan du ta, bare finn på noe. IKKE ta sit ups, det vil bare skade ryggen din. isteden for sit ups tar du planken.

 

Så er det en universell sannhet at sit-ups ødlegger ryggen? Hvorfor tar vi det da på skolen, og hvorfor i huleste står det som en annbefalt øvelse i gymboken?

 

Planken?

Lenke til kommentar

forde skolen er ikke til og stole på når det gjelder trening.

 

når du tar situps krommer du ryggen din, men jeg vil IKKE anbefale deg det..

 

Om du hører på de som har peiling (Stuart McGill i dette tilfellet), så har du ikke situps i programmet ditt mer.

 

 

ta heller

/sideplanken eller noe 3xF eller 3x30 sek Endret av joakimz
Lenke til kommentar

kjøp deg en stang du kan løfte i, eller finn på noe lurt, og dips kan du ta, bare finn på noe. IKKE ta sit ups, det vil bare skade ryggen din. isteden for sit ups tar du planken.

 

Så er det en universell sannhet at sit-ups ødlegger ryggen? Hvorfor tar vi det da på skolen, og hvorfor i huleste står det som en annbefalt øvelse i gymboken?

 

Planken?

Hint om hvem du bør stole på: Dersom han hadde skrevet at det som står i matteboken din ikke er til å stole på, hadde du da trodd på ham?

Lenke til kommentar

Jeg kan og skrive viss vass i hundre tråder for å øke min e-penis, noe som du tydeligvis er opptatt av. Men nok off-topic nå for min del.

 

Til TS: Husk at progresjon er viktig, dvs at du må øke motstanden/vektene i øvelsene du gjør. Uten det vil fremgangen være mye mindre. Et eksempel når det kommer til chins er jo at du kan ta en sekk og fylle med et eller annet så det veier 1kg og neste gang kan du f.eks legge oppi en halv kilo i til osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...