Gå til innhold

nok 12A til nytt skjermkort?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en mist 500W som har 18A på +12V1 og 18A på +12V2.

Tenkte å kjøpe et litt kraftigere skjermkort hvor det anbefales å ha 24A på 12volten.

Er det slik at jeg ikke kan bruke dette skjermkortet da jeg kun får 18A på den ene "railsen"

(skjønner ikke helt det der +12V1 og +12V2)

resten av systemet et standard e6600/4G ram 2 hardisker.

 

noen som kan hjelpe meg?

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har en mist 500W som har 18A på +12V1 og 18A på +12V2.

Tenkte å kjøpe et litt kraftigere skjermkort hvor det anbefales å ha 24A på 12volten.

Er det slik at jeg ikke kan bruke dette skjermkortet da jeg kun får 18A på den ene "railsen"

(skjønner ikke helt det der +12V1 og +12V2)

resten av systemet et standard e6600/4G ram 2 hardisker.

 

noen som kan hjelpe meg?

Tom

Lenke til kommentar

Samme her. Har kjøpt 2 nVidia GTX 460 som jeg har tenkt å kjøre i SLI med en 650W SLI ready strømforsyning fra 2008. Da jeg fikk kortene i dag sto det at de trengte 12V, 24A. Jeg hentet fram esken til PSUen, der sto det at den har 4 12V 18A rails. Åssen funker dette? Må jeg kjøpe meg en ny PSU? Eller kan jeg kanskje bare kjøre 2 rails per kort?

 

Edit: Her er PSUen: http://www.seasonicusa.com/s12plus.htm

Endret av psychotim
Lenke til kommentar

Regner med at begge har GTX460, hhv 1 og 2 kort. En Mist 500 bør klare 1 kort, mens Seasonic'en bør klare 2.

 

Har selv kjørt 2x8800 på en 500W Mist, og de gikk greit. Den ble dog noe varm etter min smak. Kjører 2xgtx260 på denn maskinen og den trekker 400-410W fra veggen når begge kjører maks og CPU'en (Q6700) i tillegg kjører for fullt. PSU'en leverer da ca 370W. På papiret skal GTX460 være litt snillere. Har 2 stk GTX460 i bestilling som jeg skal forsynes fra en 750W PSU. At valget falt på en 750W, var pga. at Corsair AX750 var noe billigere enn Seasonic X-650.

Lenke til kommentar

Jo men det er ikke store problemet. Har jo 9 molex kontakter hvor 4 av de blir omgjort til 2 6 pins PCIe kontakter ved hjelp av overganger. Disse følger med kortene. Jeg har også tidligere kjørt 2x8800GTX kort på denne strøm forsyningen, å de krever også 2 PCIe per kort. D får meg til å lure: Hvordan er strøm bruk å performance på 2x460GTX vs 2x8800GTX?

Lenke til kommentar

Noen skjermkort har flere 12V rails, mens andre har flere. I enkelt fatning skal man legge sammen alle 12V railene for å få totalen. La oss si strømforsyningen har 4 stykk 12V rail på 18 Amp hver, vil totalen da bli 72 Amp.

 

Denne siden kan gi deg litt verifull info:

http://www.antec.com/Believe_it/PSU/

 

Hvis en PSU på f.eks 600W har fire railer på 18A hver, så kan man ikke addere opp alle railene. Det betyr bare at hver rail kan belastes med maksimum 18A, men ikke alle samtidig.

 

Til trådstarter: når det står at kortet krever 24A, så betyr ikke det at kortet må fores 24A, men at det er minimumskravet for hele maskinen. (Altså, det inkluderer CPU, GPU, drev og alt det andre). Man behøver i dette fall ikke ha 24A på en rail, men PSU bør kunne forsyne maskinen med 24A fordelt over -alle- 12V-railene. Dette kan de fleste moderne og gode strømforsyninger. Har man f.eks noe gammelt skrap, bør man sjekke godt først.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Valgte 768MB utgaven. Var ikke klar over at d eksisterte en 1GB utgave før i dag, men men, ikke no å gjøre med det nå. Er det stor ytelses forskjeld mellom de to? Og kan det være skadelig får PCen om strømforsyningen ikke er kraftig nokk?

 

1GB utgaven er nok noe bedre i spill, men ikke så mye - se forøvrig link lenger opp i tråden.

 

PC'en blir neppe skadet av at PSU'en blir overbelasted, men det er jo litt kjipt dersom den stadig restarter ved load. PSU'en din har sensor som slår den av dersom strømtrekket blir for stort. Den er istand til å levere 52A 12V, et GTX460 trekker kanskje 13A i noen tester, men sannsynligvis ikke mer enn 10A i vanlig bruk og langt mindre idle. PC'en din vil kanskje belaste PSU'en din fra 50-60% ved full load, noe som er tilnærmet ideelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...