Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen min gir ikke bilde.


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt deler for å oppgradere datamaskinen min. Men har nå problemer med at det ikke vises bilde på skjermen min når jeg starter opp.

 

Delene jeg har kjøpt er

-ASUS M4N68T - Hovedkort - ATX - nForce 6 M4N68T

-Kingston ValueRAM - Minne - 8 GB ( 2 x 4 ddr3 1333)

-Prosessor - 1 x AMD Phenom II X6 1055T

-PowerColor Ati Radeon HD5750

 

Resten har jeg selv.

-corsair 520watt modulær psu. sli sertifisert.

-Coller master centurion kabinett

-Harddisk 500 gb Samsung.

 

Det jeg lurer på hva kan være galt. Jeg vet at hovedkortet mitt ikke støtter cpuen rett ut av boksen. Men det skal gå med en bios oppgradering. Men det blir da problemer med å komme inn i biosen da når det ikke er noe bildet på skjermen.

 

Jeg har allerede levert et hovedkort tilbake til leverandør og fått en erstatnings ordre. Men samme problem har oppstått. Fikk råd av samme firma at minnemodulene kunne stå på feil plass og at det gjorde at jeg ikke fikk noe bildet på skjermen. Men det hjalp ikke. Så da spør jeg dere her på forumet. Hva er galt? kan noen komme med råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om hovedkortet ikke støtter cpu uten oppgradering av bios så må du ha en annen cpu som har støtte så du får fyrt opp maskinen.

 

Etter hva jeg forstår så prøver du å starte opp med en prosessor som ikke er støttet av hovedkortet, eller har du en annen cpu du tenkte å bruke for å få oppgradert bios for så å bytte cpu etterpå?

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Nei, vi sier at PC ikke vil poste uten en prosessor som er støttet av hovedkortet, inntil du har fått flashet BIOS med en versjon som støtter x6. Å komme inn i BIOS eller ikke er uvesentlig så lenge PC ikke poster.

 

Det holder nok med en slik http://old.prisguide.no/product.php?productId=112518&cat_id=5 dersom den er støttet av hovedkortet og du ikke får lånt deg en prosessor du kan bruke mens du flasher BIOS.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...