Gå til innhold

Skjermkort oppsett som støtter 4 skjermer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til fire skjermer vil nok et skjermkort med ATi Eyefinity Technology være det beste valget.

Følgende skjermkort støtter ATi Eyefinity:

PS: Til 3 eller flere skjermer, trenger du også en Active DisplayPort adapter

 

  • ATI Radeon™ HD 5970 GPUs
  • ATI Radeon™ HD 5800 Series GPUs
  • ATI Radeon™ HD 5700 Series GPUs
  • ATI Radeon™ HD 5670 GPUs
  • ATI Radeon™ HD 5500 Series GPUs
  • ATI Radeon™ HD 5450 GPUs

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Når du ser prisen på de skjermkortene han vil ha så tipper jeg det ikke er så aktuellt med eyefinity. Det at en Displayport adapter koster 6 ganger mer enn skjermkortet, sier vel egentlig alt.

 

Om man ikke har tenkt å game/strekke ett 3D bilde utover flere skjermer er Eyefinity ikke vits.

Lenke til kommentar

Har ingen planer om å spille eller gjøre noe som krever mye grafikk på de skjermene, så da trenger jeg ikke noe bra.

 

Også er jeg på budsjett. :)

 

Edit:

 

Ser at kortet jeg fant frem der ikke har dual-DVI alikevel.

 

Hva er det billigste kortet med dual-DVI?

 

Edit2:

 

Fant dette kortet. Ifølge prisguiden har den dobbel DVI. Bildet til pixmania ser ut til å være helt annerledes. Googlet navnet på kortet og der ser det ut til å være dobbel DVI. Klusser pixmania opp alt av bilder?!

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar

Dobbelt opp med DVI utganger er ikke det samme som "Dual-DVI". Det er nemlig en "annen" type DVI port som klarer høyere oppløsninger enn det en standard DVI port klarer - begregnet for skjermer med oppløsninger i overkant av 1920x1200.

 

Forøvrig så ville jeg ikke bestillt fra pixmania. Har hørt mye rart om dem, og det at opererer utifra Frankrike er heller ikke positivt. Sjekk prisen inkl. faktisk frakt opp mot norske nettbutikker+frakt i alle fall.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ah, jeg forstår. For alternativ nummer to jeg kom med der, fungerer ikke det heller. Min pc har ikke noen AGP slots.

 

Det jeg lurer på er om PCI express 2.0 kort er kompatible med pci express slots?

 

Har kikket på dette kortet. Det er for Pci express, og ser ut til å ha 2 dvi porter.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar

Nå har jeg sett mer på eventuelle skjermkort.

 

Funnet frem :

 

PowerColor Radeon HD 5450 512MB DDR3

 

Sapphire Radeon HD 4350 256MB DDR2

 

Antar at det første også er det beste. Men trenger jeg egentlig et dyrere skjermkort til mitt bruk?

Vil gjerne ha mest "bang for the buck".

 

Hvilke store forskjeller er det på ytelse mellom de to?

 

Edit: kan jeg koble en skjerm til HDMI og den andre til DVI?

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...