Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mitsubishi Galant - Bra som førstebil?


Jaudu

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg en Mitsubishi som førstebil, lyst på galant, men lurer også på de andre modellene f.eks Carisma/lancer

tenkte for rundt 20-30 tusen.

 

Er dette en bra og driftsikker bil? tenker rundt 1997-2000mod, hvordan er denne bilen i kvalitet osv?, er det mye tull, rust og deler som må byttes ofte?

 

hvem biler ville dere ambefalt som førstebil? til rundt 30 tusen?

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi har en 2000 modell lancer, og den virker som en veldig grei bil. Dog har vi bare hatt den i et par måneder og kan derfor ikke si mye om driftssikkerhet enda.

 

Det jeg har hørt er at det som oftest må byttes på disse bilene er bremsene inkl caliper. Fordi at mitsubishi har et lite marked i norge er disse er relativt dyre. Vi snakker fort om 2000-2500 per caliper, pluss arbeid hvis ikke du bytter den selv, og så kommer bremseklosser og skiver i tillegg.

 

men når det er sagt, så vet jeg ikke hva det koster åpå en toyota heller. Dette er bare noe jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Heisann :)

 

Nå må du høre godt etter. Jeg er erfaren når det gjelder Mercedes og BMW. Grunnen til at jeg ikke er så "intressert" i Mitsubishi er fordi at det ikke er så slitesterkt som mercedes.

 

Du får deg en STRÅLENDE mercedes til de 30.000 du har. Her får du også masse god plass (stor bil er positivt som en 1. bil fordi du blir en mye mer dyktigere fører enn en som har mindre bil) masse lukus, slitesterk maskin og sist men ikke minst, en bil som er mye mer elegant enn en Mitubishi.

 

Kan gi deg en link fra finn.no: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23370697

Denne kan jeg nesten garantere du vil bli fornøyd med. Den er helt strøken, og er ikke kjørt mye.

 

Ja, jeg vet det er 1990. mod, men en 1990 model MB er en del sterkere enn en nyere Mitsubishi skjønner du :)

 

Lykke til med førstebilkjøpet. Du har mye gøy i vente, og enda mer gøy dersom du velger Mercedes :thumbup:

 

Og husk: "Oh lord, won't you buy me, a mercedeees beeenzzzz"

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe meg en Mitsubishi som førstebil, lyst på galant, men lurer også på de andre modellene f.eks Carisma/lancer

tenkte for rundt 20-30 tusen.

 

Er dette en bra og driftsikker bil? tenker rundt 1997-2000mod, hvordan er denne bilen i kvalitet osv?, er det mye tull, rust og deler som må byttes ofte?

 

hvem biler ville dere ambefalt som førstebil? til rundt 30 tusen?

Tror ikke Galant er spesielt driftssikker, men Carisma er nok et bra valg. Den er produsert i Nederland, så rustbeskyttelsen skal være veldig bra, i motsetning til de andre Mitsubishi-modellene.

 

 

Heisann :)

 

Nå må du høre godt etter. Jeg er erfaren når det gjelder Mercedes og BMW. Grunnen til at jeg ikke er så "intressert" i Mitsubishi er fordi at det ikke er så slitesterkt som mercedes.

 

Du får deg en STRÅLENDE mercedes til de 30.000 du har. Her får du også masse god plass (stor bil er positivt som en 1. bil fordi du blir en mye mer dyktigere fører enn en som har mindre bil) masse lukus, slitesterk maskin og sist men ikke minst, en bil som er mye mer elegant enn en Mitubishi.

 

Kan gi deg en link fra finn.no: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23370697

Denne kan jeg nesten garantere du vil bli fornøyd med. Den er helt strøken, og er ikke kjørt mye.

En erfaren 16-åring altså.. det er høyst diskutabelt om man blir en dyktigere sjåfør av å starte med stor bil. I utgangspunktet er det liten vits i å kjøpe større bil enn man trenger.

 

Ikke at jeg vil fraråde denne modellen. Men når det gjelder Mercedes er det verdt å nevne bakhjulsdriften, og at de gjør seg best med automatgear.

Lenke til kommentar

Kan si at mitsubishi galant mellom 93 og 96(tidlig 97) sliter mye med rust i bære-rammen til bilen. Etter 97 ble det utbedret, og utenom rust i hjulbuer er de temmelig grei for rust. Kan si at mercedes ikke er så slitesterke som du sier, men fremdeles bedre enn mye annet. Mitsubishi galant etter 97 er meget driftssikre biler, og det er ikke mye feil som går igjen på de utenom slitedeler. Men at du finner en god galant til under 30 er nok heller urealistisk. Må passere 40 for å få noe som er skikkelig.

Lenke til kommentar

Har selv hatt 2 galanter fra 97 og 00. Passerte drøyt 200.000 på begge før vi byttet de ut. På tiden vi hadde de byttet vi ikke en enste del og bilene fungerte 100% hele tiden. Ingen antydning til rust heller, da de var ganske nye da vi hadde de. Men hadde selv ikke vært i tvil om hva jeg skulle velge om vi hadde skulle handlet eldre bruktbil. Første bilen var en sedan med vinge og det meste av ekstrautstyr, så dette var en "grom" bil for meg da jeg kjøpte den som 22 åring(eller banken kjøpte den for å være korrekt :thumbup: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...