Gå til innhold

Problemer med DTS-HD og TrueHD


Anbefalte innlegg

Jeg har en PC med et ATI 4670 koblet opp til en Pioneer LX52 med HDMI kabel i stua. Jeg har installert ffdshow dekoder på data'n (win7 64). Når jeg spiller av filmer med vanlig DD eller DTS står det DolbyDigital eller DTS i displayet, og alt er som det skal. Nå har jeg et par filmer med TrueHD og DTSHD lyd, men når jeg spiller de funker ikke lyden.

 

Hva kan dette skyldes?

 

Tror forresten jeg får lyd hvis jeg ikke haker av for passthrough på TrueHD og DTSHD, men da står det PCM i displayet på forsterkeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet støtter ikke FFDshow disse for passthrough, men hvis det funker når den dekoder og sender videre som PCM så kan du bruke det inntil videre.

 

Det ser da ut til FFDshow støtter det nå. (se vedlegg) Kanskje en oppdatering siden du sist sjekka...

 

Hva vil det forresten egentlig si at den sender det videre som PCM? Default settings er jo at all lyd sendes videre sånn.

post-6293-1279540221,3518_thumb.jpg

Lenke til kommentar

FFDshow støtter ikke passthrough til 4xxx-serien, men alle kortene i 5xxx-serien skal være støttet.

 

At lyden sendes videre som PCM vil si at PC-en tar seg av dekodingen og sender lyden i en PCM-stream til receiveren. Men FFDshow har vel såvidt jeg vet ikke innebygd dekoder for DTS-HD enda.

Endret av PootieTang
Lenke til kommentar

FFDshow støtter ikke passthrough til 4xxx-serien, men alle kortene i 5xxx-serien skal være støttet.

 

At lyden sendes videre som PCM vil si at PC-en tar seg av dekodingen og sender lyden i en PCM-stream til receiveren. Men FFDshow har vel såvidt jeg vet ikke innebygd dekoder for DTS-HD enda.

 

 

Ahhh... Det forklarer jo saken. Der får jeg igjen for å prøve og spare penger :thumbdown:

 

Det står i hvert fall PCM i displayet på receiveren, og det kommer lyd i 5.1 kanaler... FFDshow melder også om trueHD eller DTSHD som input signal

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...