Gå til innhold

Crossfire ser ut til å disable seg selv helt random.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjører 2stk Radeon HD5870(stock) i crossfire.

Har hatt problemer med at helt random får jeg halvparten av den normale fps'en jeg pleier å få i spill.

For eksempel i BC2 får jeg normalt mellom 90-120 fps med alt på very high, high 8xAA og HBAO ON, men de gangene jeg får mindre, halverer fps seg. Dette skjer i alle spill, brukte bare BC2 som et eksempel.

Så måtte alltid restarte pcn for å gå tilbake til normal fps.

 

Etter en del Catalyst driver reinstalls og Windows reinstalls tenkte jeg siden det blir akuratt halvert å sjekke crossfire.

Så jeg skrudde av crossfire og skrudde den på igjen i stedet for å restarte pcn og det gikk tilbake til normal fps.

Så det er et problem at crossfire ser ut til å disable seg selv.

Vil påpeke at crossfire er aktiv og gpu-z sier at crossfire fortsatt er "enabled" selv når jeg får halvert fps.

Så crossfire er "på/ON" men en eller annen bug får den til å kutte ut 1 gpu og kjører bare med 1.

Dette skjer helt random.

 

Hvis jeg ikke finner noen annen løsning på dette så kan jeg jo bare re-enable crossfire hver gang det skjer, selv om det er veldig irriterende. Men det er vel kanskje ikke så bra for levetiden til kortene, eller har det ikke noe å si?

Bruker Catalyst 10.5 + 10.5 crossfire application profiles atm fordi 10.6 som alle vet er bare crap.

Dette skjedde også i 10.6 btw. Er dette en kjent bug i 10.5 og 10.6?

 

Edit: Forresten jeg har ikke kortene i PCI-E port 1 og 3 fordi jeg trenger lengre crossfire bridger.(Venter på de fra komplett.) De er i port 2 og 3. Så det ene kortet kjører i x16 2.0 og det andre i x8 2.0, kan dette være problemet? Hadde før kortene i port 1 og 2 så begge kjørte x8 2.0, samme problem med halv fps helt random.

 

Specs:

 

Hovedkort - Asus rampage 3 extreme (Har nyeste bios 0802, installerte de nyeste hovedkort driverne fra asus sidene rett etter clean install av Windows 7.)

 

Grafikk kort - 2stk HD5870( Ikke noe kluss med driverne her, lastet ned 10.5 driverne og installerte etter clean install av Windows 7.)

 

PSU - Corsair TX850W

 

RAM - 6GB 3x2 Corsair

 

CPU - i7 930 2.8ghz

 

Takker for all input.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mulig det skjer ved gpu crash, prøv å overstyr viftene på korta til å gå fortere.

Gpu crash, da mener du at de blir for varme?

Det er ikke problemet da de begge holder seg under 70 grader på full load mens jeg gamer. Kjører alltid 70 prosent viftehastighet når jeg gamer.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut hva problemet var, at det så ut til å disable seg helt random. *Facepalm*

Jeg bruker et "3 monitor setup" og har random ting på venstre skjermen, spiller på midterse og har youtube/flash streaming sider på høyre innimellom.

Av en eller annen grunn blir fps'n helt ustabil i spill når jeg spiller av video i sider som youtube samtidig.

Har prøvd med noen andre flash sider også, og merket ikke noe problem, bare med youtube og vimeo som jeg her prøvd.

Vet ikke hvorfor dette skjer, veldig rart. Må være noe med driverne til ATI, for dette skjer også med spill som ikke krever så mye CPU og GPU power.

Så hvis noen andre googler og kommer fram til denne tråden, så kan problemet ditt være det samme som mitt. Slå av youtube lignende sider mens du gamer og se om det funker.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...