tsxpower Skrevet 17. juli 2010 Skrevet 17. juli 2010 (endret) har en honda mt5, og den har begynt og ruse seg opp selv. med en gang jeg starter den,så går den på fullt turtall, og der blir den. hva kan vere galt? den ble slik etter at jeg har vert ute med motoren. plukket ned hele mopeden og lakerte den. og når jeg satte inn motoren igjen, så blen den slik. det står uplombert 39mm sylinder og 21mm dellorto forgasser på den. Endret 17. juli 2010 av tsxpower
L4ss3 Skrevet 17. juli 2010 Skrevet 17. juli 2010 Er ikke gasswiren som har hengt seg opp? Vri litt på håndtaket så kjenner du vel fort det.
tsxpower Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Skrevet 17. juli 2010 Er ikke gasswiren som har hengt seg opp? Vri litt på håndtaket så kjenner du vel fort det. nei den har ikke hengt seg opp:) kan også nevne det, at når jeg skrudde på bensin kranen for første gang etter at jeg har satt inn motoren igjen.. så fylte jeg luft filter boksen med bensin. det kom altså rennende den veien. rant også fult i sylinderen. så hva som er galt, det hvet ikke jeg
oluf91 Skrevet 17. juli 2010 Skrevet 17. juli 2010 sjekk tomgangskruen. den er på enden av gasswiren nede ved motoren. hvis du har skrudd helt inn denne vil motoren ruse seg opp og spjeldet vil være helt opent. skru denne ut til du kommer ned på ønsket turtall
sedsberg Skrevet 17. juli 2010 Skrevet 17. juli 2010 Flottøren skal sørge for at bensintilførselen stopper når forgasseren er full av bensin. Henger denne seg opp eller du får et støvkorn eller rusk inn der ved nåla kan bensinen renne rett inn i motor og luftfilterboks. Ellers bør du sjekke wire og om det er lekasje i innsuget.
tsxpower Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Skrevet 18. juli 2010 sjekk tomgangskruen. den er på enden av gasswiren nede ved motoren. hvis du har skrudd helt inn denne vil motoren ruse seg opp og spjeldet vil være helt opent. skru denne ut til du kommer ned på ønsket turtall tomgangs skruen står slik den skal, må vell ta av forgasseren, og se hvordan det er nedi flottør huset:)
tsxpower Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Skrevet 18. juli 2010 byttet fra dellorto 21mm forgasser. til en dellorto 15mm forgasser. og da funket mopeden fint igen, så hvorfor mopeden ruste seg med den andre forgasseren det hvet jeg ikke:)
tsxpower Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Skrevet 18. juli 2010 Med riktig tomgangsdyse? regner med det. den går fint nå. det gjore den med 21mm forgasseren også. helt til jeg satte inn motoren igjen.. så det.
tsxpower Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Skrevet 20. juli 2010 (endret) den ble litt daff med den forgasseren jeg satte på. klarte ikke 1,gir i mot bakke. det var en 15mm dellorto. er det 16mm som er originalt på mt5?? og kan jeg sette originale forgasseren på en 39 mm sylinder, den som mc-deler selger. den som ikke er plompert?? Endret 20. juli 2010 av tsxpower
Øyvri Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Husket vell og skifte dyse? ... ta og rens forgasser og luftfilteret så ordner det seg sikkert har hatt akuratt sånn som du beskriver før hjelper alltid og rense forgasser og stille den på nytt.
Quantium Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Har hatt samme probleme, du må få stilt ned tomgangen
opel omega Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Har hatt samme probleme, du må få stilt ned tomgangen tomgangen har stått slik hele tiden så den var det ikke!. var bare gass wiren som var litt stram,
Quantium Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Hm..? det var probleme med min, men bra du fikk ordna det da
tsxpower Skrevet 1. august 2010 Forfatter Skrevet 1. august 2010 (endret) Hm..? det var probleme med min, men bra du fikk ordna det da nå er den bra ja. gass wiren ble sikkert ikke liggende på samme plassen, når vi satte den sammen igjen Endret 1. august 2010 av tsxpower
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå