Gå til innhold

Firmware-trøbbel - Samsung S8500 Wave - RAPI.DLL feilmelding


G

Anbefalte innlegg

I Windows XP Professional engelsk utgave får jeg problemer å oppdatere til nyeste firmware. Har også prøvd i en norsk Windows XP Home versjon.

 

Feilmeldingen har filen RAPI.DLL og dere kan se den i vedlagt skjermdumpbilde:

 

post-30484-1279225995,1558_thumb.jpg

 

Jeg er rådvill om problemet for øyeblikket. Håper noen på dette forumet har løst problemet selv og at de kan dele erfaringene med ett svar i denne tråden.

 

Ellers er det nok noen Samsung-forum der ute. Men vil gi det ett forsøk her først.

 

Selvfølgelig har det seg slik at reinstallasjon av Kies-styreprogrammet ikke gjør noen bedre forskjell, slik som feilmeldingen foreslår/antyder! :ermm:

 

(tinyurl til dette innlegget)

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel ikke hjelpe deg så fryktelig mye, annet enn å si at ved et søk på min maskin nå, får jeg opp RAPI.dll i mappen C:\Windows\Programfiler (x86)\Common Files\Samsung\DeviceService.

 

Det ligger også RAPI.dll.cab filer andre steder i forb. med Samsung.

 

Jeg bruker da Windows 7 64bit, og har installert nyeste Kies fra samsung.no

 

Har dog allikevel ikke turt(!) å forsøke meg på firmwareoppdatering ennå.

Lenke til kommentar

Kan vel ikke hjelpe deg så fryktelig mye, annet enn å si at ved et søk på min maskin nå, får jeg opp RAPI.dll i mappen C:\Windows\Programfiler (x86)\Common Files\Samsung\DeviceService.

 

Det ligger også RAPI.dll.cab filer andre steder i forb. med Samsung.

 

Jeg bruker da Windows 7 64bit, og har installert nyeste Kies fra samsung.no

 

Har dog allikevel ikke turt(!) å forsøke meg på firmwareoppdatering ennå.

 

 

Har samme problem. + at jeg har problem med sms funksjon, den sender 3 stk sms hvordan endre dette. Det kan virke litt dumt hos motaker.

Lenke til kommentar

Har samme problem. + at jeg har problem med sms funksjon, den sender 3 stk sms hvordan endre dette. Det kan virke litt dumt hos motaker.

Av en eller annen grunn får jeg (irriterende nok) stadig vekk spørsmål om jeg vil sende to og tre sms når jeg er ferdig med å skrive smsen, men jeg vil tro dette ikke medfører at den sender tre separate sms? Det er vel heller det at Samsung er livredde for at noen skal saksøke dem dersom de ikke sier fra at flere sms vil bli sendt (selv om de sendes som én) og derfor koster mer penger? Man får jo også en ganske 'streng beskjed' om at roaming kan bli dyrt, og man må nesten svare Ja på rene lisensavtalen før man kan gå videre, så jeg kan tenke meg det er noe av det samme her.

 

Altså at den ikke sender tre (f.eks.) separate sms når man skriver lange sms, men at den bare liker å gi beskjed om at smsen tilsvarer f.eks. tre sms.

 

Jeg håper da iallefall at det er sånn...

Lenke til kommentar

Har samme problem. + at jeg har problem med sms funksjon, den sender 3 stk sms hvordan endre dette. Det kan virke litt dumt hos motaker.

Av en eller annen grunn får jeg (irriterende nok) stadig vekk spørsmål om jeg vil sende to og tre sms når jeg er ferdig med å skrive smsen, men jeg vil tro dette ikke medfører at den sender tre separate sms? Det er vel heller det at Samsung er livredde for at noen skal saksøke dem dersom de ikke sier fra at flere sms vil bli sendt (selv om de sendes som én) og derfor koster mer penger? Man får jo også en ganske 'streng beskjed' om at roaming kan bli dyrt, og man må nesten svare Ja på rene lisensavtalen før man kan gå videre, så jeg kan tenke meg det er noe av det samme her.

 

Altså at den ikke sender tre (f.eks.) separate sms når man skriver lange sms, men at den bare liker å gi beskjed om at smsen tilsvarer f.eks. tre sms.

 

Jeg håper da iallefall at det er sånn...

 

 

Det er akkurat slik, takk for svaret.

Lenke til kommentar

I dette innlegget nevnes filer som begynner med tegnet underscore "_":

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1203762&view=findpost&p=15904317

 

Er dette ett komprimert filformat som lager rapi.dll fil av _rapi.dll fil, og ceutil.dll fil av _ceutil.dll, når filene blir dekomprimert (ukomprimert)? Rart at Kies ikke pakker filene ut på Windows XP under selve installasjonen.

 

Må en virkelig behøve å hente .dll-filer hos tredjepart. Tredjepart kan ha virus på filer, og tredjepart kan servere deg en .dll-fil som er myntet på en litt annen windowsversjon enn den du vil bruke dem på. Sånn sett kan det være uryddig og muligens en bitteliten sjanse for virus om en bruker tredjepartsleverandør av disse filene.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...