Gå til innhold

.bat fil starter sammen med Windows


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vil gjerne ha en .bat fil som kopiere seg selv over til C:\Documents and Settings\Brukeren\Start-meny\Programmer\Oppstart, slik at programmet startes hver gang Windows startes. Men, når jeg prøver å skrive Copy C:\Documents and Settings\Mitt navn\Skrivebord\Filen.bat C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart

så sier den at banen ikke finnes.

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Jeg bruker XP Pro

 

Kode:

 

Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation C:\Documents and Settings\Daniel>Copy C:\documents and settings\daniel\skrivebord\virtualsailor.bat C:\documents and settings\all users\start-meny\Programmer\Oppstart Systemet finner ikke angitt fil. C:\Documents and Settings\Daniel>

 

Edit:

 

Kan det være at den ikke finner banen i CMD siden Documents and settings er skrivebeskyttet?

 

Jeg har prøvd alt, både å skrive, lese og finne den banen, men det står at den ikke finner den :/

Endret av VB96
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv Documents and Settings (stor S).

 

Redigert: Sørg for at alle mappenavnene er skrevet korrekt.

 

Redigert 2: The command shell does not recognize spaces in path names. Any path name with spaces must be enclosed in quotation marks. This problem often crops up in scripts where certain environment variables or input arguments are used. For safety, variables that involve file or folder names should be enclosed in quotes.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei.

 

Jeg vil gjerne ha en .bat fil som kopiere seg selv over til C:\Documents and Settings\Brukeren\Start-meny\Programmer\Oppstart, slik at programmet startes hver gang Windows startes. Men, når jeg prøver å skrive Copy C:\Documents and Settings\Mitt navn\Skrivebord\Filen.bat C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart

så sier den at banen ikke finnes.

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Jeg bruker XP Pro

 

Kode:

 

Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation C:\Documents and Settings\Daniel>Copy C:\documents and settings\daniel\skrivebord\virtualsailor.bat C:\documents and settings\all users\start-meny\Programmer\Oppstart Systemet finner ikke angitt fil. C:\Documents and Settings\Daniel>

 

Edit:

 

Kan det være at den ikke finner banen i CMD siden Documents and settings er skrivebeskyttet?

 

Jeg har prøvd alt, både å skrive, lese og finne den banen, men det står at den ikke finner den :/

 

For stier som er mellomrom i, må du sette teksten inn mellom "-tegn. Gjør du ikke det, så finner den ikke stien din.

Mener bestemt at det skal fungere da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...