Gå til innhold

Windows XP 64 bit VS Windows 7


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg foretrekker fortsatt Windows xp. Skal snart kjøpe ny bærbar maskin. Vil jeg tape mye ytelse på å degradere denne til windows XP 64bit?(trenger støtte for mere ram en 32bit versjonen gir)

 

Håper neste Windows går bort ifra de glorete menyene etc som windows vista/7 har. liker enkle/kjappe/minimale systemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet du kan sette på basic windows "theme" i 7ern også og få akkurat de samme "kjedelige" grå menyene som var i Windows 2000?

 

Dessuten vil jeg påstå at driverstøtten til XP 64bit er begredelig i forhold til 7-64bit. Ser absolutt ingen grunn til å tviholde på XP utifra noen av tingene du har nevnt som ankepunkt..

Lenke til kommentar

Det er absolutt ingen grunner til å velge XP foran Windows 7, spesielt når det gjelder 64-bit.

 

Windows 7 har mye bedre flerskjernestøtte og minnebehandling. Som MrLee nevner er 64-bit på XP et tragisk kapittel. Dårlige drivere og et forhastet produkt for å mette, på den tiden, en etterspørsel på 64-bit.

 

Du kan som også nevnt velge klassisk utseende. Merk at du da mister maskinvareakselerasjon av grensesnittet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...