Gå til innhold

Mediacenter til ~3k, må kunne spille HD, rar, xvid, .img og musikk


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Ønsker et mediacenter til maks 3500. Har noe erfaring med Ubuntu og XBMC, men føler det er litt mye pes i forhold til støtte av forskjellige formater, da spesielt HD samtidig med XviD.

Ønsker meg en pen liten boks der jeg kan spille av de aller fleste formater og gjerne kan ha torrentklient som kan styres over HTTP.

 

Har sett litt på Asus o!Play og størrelsen er flott, men føler det er litt lite kraft i den, boxee boxen ser også nydelig ut men jeg trenger dessverre maskina snarest.

 

Kan noen hinte meg i riktig retning? Kan gjerne sette sammen en boks med hardware og software-oppsett der alt fungerer fra scratch, har bare lite lyst til å fikle så alt for mye med det.

 

 

På forhånd kjempetakk!

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker et mediacenter til maks 3500. Har noe erfaring med Ubuntu og XBMC, men føler det er litt mye pes i forhold til støtte av forskjellige formater, da spesielt HD samtidig med XviD.

Ønsker meg en pen liten boks der jeg kan spille av de aller fleste formater og gjerne kan ha torrentklient som kan styres over HTT

 

 

Kjører linux og xbmc på minilaptoppen min (nvidia ion chipset. Den trenger en ekstern driver fra nvidia for å få maskinvareakselerasjon til å virke, men er egentlig ikke noe værre å sette opp en windows +xbmc. Fungerer i dual boot med windows, i windows ntfs filsystem.

 

fordeler: booter mye raskere, gratis,alt fungerer til slutt,finner all maskinvare,

 

ulemper: Hakker dem to første sekundene i begynnelsen av filmen,nvidia skjermkort krever at man laster ned egne drivere,ukjent måte å konfigurere ting på når man er vanligvis bruker windows.

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...