Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Feste klemmering til downlights - umulig?


Anbefalte innlegg

I forbindelse med maling av tak har jeg tatt ut alle downlights i stuen. Og nå som jeg skal sette dem tilbake på plass har et par klemmeringer (se bildet) gått ut fra sitt spor.

 

Å få klemringen på plass i begge spår virker akkurat nå totalt umulig - og som en helt umenneskelig oppgave. Jeg har sikkert brukt 1,5 timer i dag og har kun endt med å ødelegge glasset på pærene.

 

Pærene er både fra IKEA og OSRAM, og jeg har prøvd med begge typer siden selve anlegget ikke er levert fra IKEA. Er det noen som har klart å feste disse klemringene på plass, og hva er i tilfelle hemmeligheten?

 

På forhånd tusen takk!

post-52557-1278885119,9016_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den typen ringer er et H*****E

Jeg syntes det er lettest å få det til når lampene er montert i taket. Press sammen ringen med de to tappene med to fingere på en hånd. Bruk en finger fra den andre hånden, til å dytte motsatt side og lyspæren, opp til ringen treffer "hakket". Slipp forsiktig tappene.

Lenke til kommentar

Det gjelder 2-3 st, og klemmeringene ser for meg helt uskadet.

 

Ellers fikk jeg et skikkelig godt og behjelpelig svar fra leverandøren (Thorn) i dag:

"Hei

Denne er utgått (i 2002), og vi har verken brosjyrer eller datablad på den.

Mvh Trine", så da er jeg like langt. :nei:

Men ikke no problem - jeg skal be min venn som er elektriker til å se på dette. Det er mulig han kan trylle. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...