Gå til innhold

2 stk linksys, en som repeater og en "vanlig" noen feil her


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har nå koblet til to linksys'er som jeg hadde. Begge kjører dd-wrt, den som er repeater her, kjører siste versjon av dd-wrt.

 

Altså, vi har to laptoper her i huset, fruen sin kobles til ruteren (linksys med "gammel" dd-wrt) og har full tilgang til andre pc'er i nettet koblet med kabel.

 

Min, når jeg kobler til, kobles til repeateren og har ikketilgang til samme pc'er, heller ikke remote desktop til min hoved pc som er tilkoblet med kabel.

 

Har full styrke, men nå står linksys helt nære da.

 

Begge linksys bruker samme wep key (jaja vet om sikkerheten..)

 

linksys nr en har ip 192.168.1.1

linksys nr to har ip 192.168.10.1 (den har wan ip 192.168.1.140?)

 

Hvordan få orden på dette :) Iallefall slik att jeg får kontakt med de andre pc'ene i nettverket mitt :)

 

Frode

Endret av molland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å sette 192.168.10.2 statisk på på PC og se om du kommer inn?

 

Kommer du ikke inn, så resett routeren ved å stikke en pennespiss inn i det lille hullet ved strømkontakten.

Hold den inne i >10 sek, til lampene foran blinker. Da skal den være satt til default IP med 192.168.1.1 og dele ut DHCP igjen.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

linksys nr 1 den har 192.168.1.1

linksys nr 2 (repeater bridge) den har 192.168.10.1 <- den satt jeg når jeg holdt på med å sette den opp.

 

Hvis jeg resetter den, med knapp bak (det er vel 30 sek?) forsvinner da alle settings?

 

Det er nå heller ikke såå viktig å komme inn på linksys repeater, så lenge den funker heller. Kommer inn på linksys nr 1

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...