Gå til innhold

Vifter og Viftestyring i topp


AndyBay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke fjortiss men harry* Du må lære deg forskjellen som mange andre.

 

Når det kommer til viftestyring har sunbeam noen gode som støtter opptil 30W per channel/kontakt som egentlig er et must når det kommer til viftestyring. Siden hvis du har mindre går viftene ganske sakte rundt.

 

Når det gjelder vifter så er Mist, Scyte, Nexus, Cooler master gode merker.

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Har hørt at de har noe dårlig kvalitet på noen av modellene men jeg husker ikke helt hva som var problemet. Men kjøper du noctua vifter så kjører de i 2000rpm ganske lydløst. Mens de fleste andre produsenter har vifter som høres ut som blendere.

 

Hvis ikke er nexus lydstille og yate loon ganske lite lyd på.

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Husker jeg rett er Scythe eneste produsenten jeg kjenner til som har nesten lydløse vifter helt ned til 20mmx20mm. Jeg har bare prøvd de mindre til et par switchbokser. Og se står nå 24/7.

 

Du kan se på denne viftestyringen.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=99949#

 

Jeg eier den selv :). Den er fantastisk til sitt bruk men den har et litt spesielt utseende syns noen. Kan vel si at den er noe harry. Men det er en god og stabil viftestyring som tåler 30W belastning per kanal/kontakt. Har hatt min i snart ett år uten noe problemer. Lysene går heller helt av når man skrur på den. Men heller så minsker lysmengden.

Lenke til kommentar

Må si meg positivt overrasket over viftene, de er ekstremt stillegående uansett om de kjører på fullt eller om jeg har de på minimum, de blir lett overdøvet av minnekjøleren og 120mm vifta til radiatoren til Corsair H50!

 

Viftekontrolleren er forholdsvis møkk å innstallere med vifteledninger, men det følger med

4x forlengere + 2x koblinger mellom CPU-kjøler og kontakta på hovedkortet så du kan la viftestyringa ordne med hastighet på de. Er små LED's over bryterne, så når de kjører på minimum så er de blå, når du kjører noe høyere er de røde.

Lenke til kommentar

Må si meg positivt overrasket over viftene, de er ekstremt stillegående uansett om de kjører på fullt eller om jeg har de på minimum, de blir lett overdøvet av minnekjøleren og 120mm vifta til radiatoren til Corsair H50!

 

Viftekontrolleren er forholdsvis møkk å innstallere med vifteledninger, men det følger med

4x forlengere + 2x koblinger mellom CPU-kjøler og kontakta på hovedkortet så du kan la viftestyringa ordne med hastighet på de. Er små LED's over bryterne, så når de kjører på minimum så er de blå, når du kjører noe høyere er de røde.

Har tempen forandret seg?

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke fått sjekket så mye på temperaturforskjeller fordi både SIW og CPU-z ikke viser alle temperaturer av en eller annen grunn, men det virker som at temperaturen har gått ned 5-10 grader. Eneste SIW viser er temperaturene på skjermkort og harddisker, disse ligger på omtrent 40-50 grader under full load.

Endret av DragonsHeaven
Lenke til kommentar

Har dessverre ikke fått sjekket så mye på temperaturforskjeller fordi både SIW og CPU-z ikke viser alle temperaturer av en eller annen grunn, men det virker som at temperaturen har gått ned 5-10 grader. Eneste SIW viser er temperaturene på skjermkort og harddisker, disse ligger på omtrent 40-50 grader under full load.

OK, eg bruker et program som følgte med hovedkortet mitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...