Gå til innhold

[Løst] Ubuntu: Touchpad sluttet å virke etter Update Manager


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Lurer på om noen har noen ideer om hvorfor touchpad'en på aspire one-maskinen min plutselig sluttet å fungere etter jeg nylig tok en update? :| Har søkt etter løsninger på google, men ikke funnet noe nyttig enda..

 

Noen ideer som kan lede meg i riktig retning? (Jeg har alt forsøkt med Fn+F7).

 

Kjører netbook remix, dersom det skulle være av betydning.. har sett igjennom dpkg.log og ser ikke at det er blitt oppgardert noe som burde ha med musen/touchpaden å gjøre ..

Endret av andjoha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste relevante jeg kan finne er dette:

 

[23.969429] input: SynPS/2 Synaptics TouchPad as /devices/platform/i8042/serio2/input/input8

 

kjører xinput list, og får blant annet opp dette under virtual core pointer:

 

↳ PS/2 Synaptics TouchPad id=12 [slave pointer (2)]

 

kjører syndaemon: Unable to find a synaptics device.

 

kjører tpconfig: Could not open PS/2 Port [/dev/psaux].

 

men når jeg kjører sudo tpconfig: Found Synaptics Touchpad. Firmware: 8.96 (multiple-byte mode).

 

Har funnet en bug som ligner veldig rapportert i launchpad: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xserver-xorg-input-synaptics/+bug/549727?comments=all men, de løsningene som her blir foreslått fungerer ikke hos meg... :|

Lenke til kommentar

Da fant jeg endelig en løsning på problemet..

 

Prøvde først å installere ubuntu netbook edition på nytt, fortsatt ingen respons. Så prøvde jeg vanlig ubuntu, fortsatt ingen ting. Så kom jeg tilfeldigvis over et innlegg på nettet der man ble anbefalt å prøve ctrl+fn+f7, i stedet for bare fn+f7, og vips, så våknet den til liv igjen!

 

Syntes dette var litt merkelig og lite brukervennlig, at denne "låsen" ikke resetter seg etter reboot, ei heller etter ny installasjon av os!

Endret av andjoha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...