Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utleier påførte leieboer strømregning på 16 000, hva nå?


Error Lars

Anbefalte innlegg

Lagde tidligere en tråd om en trøblete utleier her: Link

Og med denne karen ser det ut til at moroa såvidt har begynt.

I dette huset er det 2 sokkelleiligheter men dette har tidligere vært en enhet som har blitt delt opp.

Så nå er det en 2 roms og en 1 roms sokkelleilighet i dette huset.

 

I hybelen jeg leide var det et eget sikringskap med strømmåler men det var ikke mulig å tegne eget strømabbonnent for hybelen min.

Det jeg fikk beskjed om var å betale 70 øre per kilowatt til han fordi at det var han som betalte for strømmen jeg brukte.

Men nå virker det som om dette ikke stemmer helt

 

Jeg flyttet ut 10. januar og han begynte da pusse opp hybelen min.

Rundt det tidspunktet ble septiktanken full og kloakkrørene frøys, det som skjer da er at det flommer opp på badet til naboen min. Han var bortreist da det skjedde og når han kom hjem var leiligheten ubebolig pga at det var 15cm med kloakk på badegulvet å alt måtte vaskes ned. Så han bodde da ikke hjemme på 2 måneder ca og brukte da minimalt med strøm.

For å prøve å få tint opp septiktanken satte utleier opp flere vifteovner ute i januar/februar og brukte strøm fra min tidligere hybel.

Naboen min har nå fått en strømregning på 16 000 kroner for 2 måneder. Forbruket har vært det samme som for 3 eneboliger. Han har snakket med strømleverandøren og det har ikke skjedd noe feil hos dem.

 

En annen ting som tyder på at han har betalt for min strøm er at han kom hjem en dag og sikringen hadde gått.

Når han vippet den opp begynte en kompressor som sto inne på min hybel å dure å gå.

Han har nevnt strømregningen på 16 000 til utleier og han kommer nok ikke til å betale for seg frivillig.

 

Det jeg lurer på er hvor vi skal starte? Hvor burde vi starte. Og hvordan kan vi få han til å innse alvoret.

Pga den lille krangelen jeg hadde med han (Se link) vil han ikke se meg, han tar ikke telefonen når jeg ringer til han eller svarer på mail jeg sender han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen greie på juss, men om jeg har forstått dette rett så virker det som om utleier etter at du flyttet ut virkelig har stått i for å bruke mest mulig strøm fra din leilighet etter oppsigelse.

 

Vil påstå at han ikke under noen omstendigheter kan kreve deg for den strømmen da det er han og ikke du som har brukt den. Dette er jo også noe du kan bevise ved at du leverte tilbake nøkkelen før den tid.

 

Han kan nok kreve husleie for siste periode som nevnt i kontrakten, men ikke for strøm du ikke har brukt.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg tolker det slik:

 

Naboen har betalt for strømmen i TS sin leilighet, ingen vet for hvor lenge. Huseier har satt på masse ekstra varme for å tine septiktanken i TS sin leilighet, og dette har gått på naboen sin strømregning, og det vil selvfølgelig ikke naboen betale for

 

Strømmen som ble brukt etter at du flyttet er ikke ditt problem, men dette er huseieren sitt problem. Jeg skjønner naboen godt, jeg ville heller ikke ha betalt for andre sin strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...