Gå til innhold

strømtilførlsen er dårlig, skal mekke det!


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en skjerm som hele tiden kobler ut strømmen, siden der kontakten sitter så er det løst. Jeg skal åpne hele dritten og finne ut av problemet, men jeg trenger tips

 

Det står også advarsel: Do not remove the cover! serious electrical shock hazards exist inside this display

Er det farlig?

 

Skjermen er en ACER LCD Monitor Model AL 1916

( denne: http://www0.epinions.com/content_240971189892 )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg begynt å skru opp, hvordan avgjorder jeg igjen? Ta i bakken eller no?

 

 

det er en advarsel om at du skal vite hva du gjør eller så kan du bli skadet eller elektronikken bli skadet

 

for å få ladde ut alle spenningen så vil jeg tro at det er best å la vær tilkoblet en liten stund etter at den er slått av før du demonterer den .

hvis du har en tilkobling med egen bryter så er nok det det beste. da er den jordet men strømmen er slått av

nå er det vel neppe mer en 14-15 V der men likevel.

 

 

man må også vær opps på statisk elektrisitet.

 

lykke til !

Lenke til kommentar

sikker på at du ikke blander med de gamle CRT teknologien. Der må bilderøret ha mange tusen volt.

 

de fleste lcd skjermer har en ekstern strømforsyning.

den gir ca 15 v til skjermen.

det kom ikke helt klart frem her

 

 

hvor mange volt "lysrørene" i lcd skjerme trenger eller hvor mye krystallen bruker vet jeg ikke .

 

 

hvis man skal jorde vekk spenningen så må det også kobles til noe bare det går til jord.

 

mange av skjermene har heller ingen skikkelig knapp som faktisk bryter strømmen.

 

så når jeg forslår en skjøteledning med bryter så bryter man strømmen samtidig som skjermen fortsatt er jordet

 

 

selv om man drar ut støpslet så kan det fortsatt være spenning på delene inne i strømforsyningen eller inne i skjerm hvis den er direkte tilkoblet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...