Gå til innhold

Koble opp trådløst nettverk?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ønsker å koble opp trådløs internett der jeg bor. Jeg har en internett kabel som går inn i leiligheten fra huseier. Hva trenger jeg og hvordan gjør jeg det for å få trådløst nett? Vi har to pc'er og de brukes utelukkende til surfing..

Som dere sikkert forstår så har jeg null peiling på nettverk osv, så jeg tar imot alle tips! Legg gjerne ved linker til produkter osv..

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløs ruter: D-Link DIR-655

Har selv 2 stk av denne, en ganske god ruter og stabiliteten er til å stole på.

Fåes kjøpt i forskjellige nettbutikker og fysiske butikker som elkjøp, lefdal etc.

Ikke spar på penga når det gjelder valg av ruter, mange er elendige og holder overhode ikke mål i det hele tatt.

 

Er det stasjonære pc'er du snakker om?

Lenke til kommentar

Det er han sitt abbonement ja, jeg har bare en lang kabel inn til meg. Jeg har et sånn zyxel modem eller hva det heter fra telenor, da jeg var kunde der, men det funka ikke. Men da skal det gå med den som er linket til lenger opp her?

Lenke til kommentar

Det jeg har er zyxel p2602hwt, men det er ikke noen Lan port, kun dsl,ethernet, wan og phone som står bakpå. Hadde virkelig satt pris på om noen kunne tatt meg gjennom dette steg for steg. Må jeg feks kjøre telenor sin installasjons cd?

Lenke til kommentar

Det jeg har er zyxel p2602hwt, men det er ikke noen Lan port, kun dsl,ethernet, wan og phone som står bakpå. Hadde virkelig satt pris på om noen kunne tatt meg gjennom dette steg for steg. Må jeg feks kjøre telenor sin installasjons cd?

 

Ethernet = lan...

 

Ingen CD, men du må få logget inn på selve routeren slik at du kan skru av DHCP...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...