Gå til innhold

Behovet for 3D-TV eller vente på nyteknologi?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som alle andre filmentusiaster ble jeg helt gira da jeg så Avatar i 3D på Colosseum. Det var kjedelig å forlate salen for så å komme tilbake til den virkelige verden...

I ettertid har jeg tenkt at Avatar er en film jeg må ha, men det blir litt antiklimaks å se den i vanlig 2D.

 

Nå har jo 3D-TV kommet, og det frister å kjøpe en selv om selve dybdefølelsen når jeg har testet det i en butikk ikke er helt den samme som på kinoen. Det virker som TV'en blir dypere istedet, altså at bildedetaljene ikke kommer "ut" av skjermen.

 

Lurer på, hva er det som gjorde Avatar enestående (etter min mening) på 3D? Var det selve filmen som ble laget i 3D, eller var det filmframviseren på kinoen som genererte dette? Hvis det lå i filmen, er det da verdt å kjøpe en TV som genererer et 3D-bilde fra en vanlig 2D-film eller er det bedre å vente til en får 3D-filmer til private kjøp, og dermed en TV som er "ready" for dette?

 

Håper noen har et fornuftig svar så jeg slipper å bruke 29000 på en 3D-TV med teknologi som ikke varer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det mest fornuftige er nok å vente til teknologien er moden.

selv om det er kommer tver som støtter denne teknologien så er det ikke mange filmer som bruker det enda.

hvis du skal satse på film så må du også ha en avspiller som støtter dette

 

det er bare å se lit tilbake , da HD var nytt.

enkelte skulle ha tv er som støttet det.

det tok likevel noen år før det ble vanlig.

forsatt er det ikke mange tv kanaler som sender i HD.

slik jeg har forstått det så kommer alle nye filmer ut både i HD bd utgave og vanlig DVD utgave

 

 

jeg ville ha ventet til dette ble mere modent .

nå må det sies at jeg heller ikke har tv som støtter HD

Lenke til kommentar

det mest fornuftige er nok å vente til teknologien er moden.

selv om det er kommer tver som støtter denne teknologien så er det ikke mange filmer som bruker det enda.

hvis du skal satse på film så må du også ha en avspiller som støtter dette

 

det er bare å se lit tilbake , da HD var nytt.

enkelte skulle ha tv er som støttet det.

det tok likevel noen år før det ble vanlig.

forsatt er det ikke mange tv kanaler som sender i HD.

slik jeg har forstått det så kommer alle nye filmer ut både i HD bd utgave og vanlig DVD utgave

 

 

jeg ville ha ventet til dette ble mere modent .

nå må det sies at jeg heller ikke har tv som støtter HD

 

Takk for svar!

Men lurer fortsatt da på om 3D-teknologien vi ligge i selve filmen eller i det mediet som viser filmen. Hvordan blir for eksempel dagens filmer vist i 3D?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...