Gå til innhold

Hvordan ser fett hår ut?


Anbefalte innlegg

Haha, jeg vet - dumt spørsmål! Men jeg lurer jo, så derfor spør jeg! ;)Hvordan ser fett hår ut? Er smør et stikkord? Og kan det merkes ved å kjenne på det?

 

Ok, jeg har flere spørsmål:

- Jeg er en 19år gammel gutt som har middels-langt, litt tjukt kanskje, hår. Jeg bruker hårvoks. Derfor dusjer jeg hver dag, fordi å ha sovet med voks i håret gjør at det virkelig ser helt forjævlig ut om morgan. Så da vasker jeg håret og tar i voks etterpå. Men så leser jeg nå på nettet at å dusje hver dag kan føre til at håret blir fett! Å ikke ha noe som helst i håret mitt er rett og slett uaktuelt - da blir det bollesveis ganger tusen! Men, men .. Wææææ! Jeg kan så lite om disse tingene :(

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om håret ditt er fett, kjenner du det. Prøv å sammenlign håret ditt noen dager uten vask og kort tid etter vask. Om det er fett føles håret gjerne tykkere og mer (for å bruke ditt ord) "smør"-aktig.

Å vaske håret hver dag er ikke å anbefale av en enkel grunn: Håret ditt har et naturlig beskyttelseslag som ikke nyter godt av at du vasker håret hver dag.

Løsningen er enkelt: Vask håret mindre. Jeg dusjer f.eks. en del uten å få vann i håret.

Men så var det det med voksen, et poeng jeg skjønner godt. Trikset mitt er en spray med vann i. Jeg slenger bare et håndkle over nakken og "dusjer" håret mitt med vann om morgenen, og i de fleste tilfeller er det da mulig å fikse det igjen. Er hårdagen virkelig dårlig er jo kammen også grei å ha.

Generelt er det lurt å ikke bruke så mye voks, og ikke bare fordi det ser forferdelig ut med en halv vokstube i håret. Et tips er også å vente til håret er 90% tørket. Da ser det som regel bedre med voks i og det blir ikke så jævlig neste dag. Aller siste tips er: Bruk en god voks. Det er mye dårlig voks der ute, og jeg selv kjører på med en tube I.C.E Spiker. Dyr (200kr), men noe så essensielt som hår er ikke verdt å utsette for dårlig voks.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Bruker en god (og litt dyr) voks jeg ble tipset om av frisøren. Men jeg synes jeg oftest får en kul look ved å ha i voks mens håret er håndkle-tørket og fortsatt vått. Da får jeg det som vel kalles "wet-look", som jo er stilig (men så var det med fett hår da, arrghhh).

Lenke til kommentar

Beklager å måtte være den som kommer med bomben, men wet-look er ikke pent (uten at jeg vet helt hva du ser på som wet-look). Hår ser best ut når det ser så naturlig ut som mulig og hår er naturlig matt. Hvis hårene klistrer seg veldig sammen er det et tegn på at man har gjort noe feil.

Og hva med fettete hår? Du kjenner forskjellen.

 

Et eksempel på wet-look som ikke tar seg godt ut:

ShortWetLook.jpg

 

Slik burde det se ut:

Brad%2BPitt%2Bhair.jpg

BradPitt.jpg

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Det kan være, men jeg prøvde å poengtere hvordan håret burde se ut og ikke se ut når det kommer til styling.

Brad Pitt (med alle sine merkelige frisyrer) har på de to bildene ganske fresht hår uten at det har wet-look. Det ser mer naturlig ut. Det er matt, men godt stylet.

En del tror de må ha halve tuben i håret lenge før det er tørt nok for å få en god look, men det er så langt fra realiteten som det er mulig å komme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...