Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Oppussing av bad: punktering av våtromsplater: ok?


Anbefalte innlegg

Hei

Driver å pusser opp et bad med våtromsplater på vegg (fibo-tresbo).

Vi har leid inn et firma til deler av jobben, og de har både lagt platene og har lagt en kabel langs den øvre kanten av platene. Den er spikret/stiftet fast med sånne klemmer som holder kabler på plass.

 

Nå viser det seg at kabelen skulle legges skjult, og de må flytte på kabelen.

 

Problemet er at våtromsplatene våre står igjen med en hel rad med små hull langs den øvre kanten, og jeg er usikker på om jeg kan kreve at platene byttes eller om det er nok at det innleide firmaet utbedrer ved å fylle i silikon e.l.?

Det er jo for eksempel ikke anbefalt å punktere membran på baderom, og platene skal vel være tett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er hullene over 225cm? i så fall så går den innenfor sone3. Denne sonen er ikke den store faren med å penetrere.

Shoot me if I'm wrong?

 

De er helt oppe under taket, så kan tenkes at de er over 225 ja.

Vil det si at sone 3 er så langt unna det våte element at det ikke har noe å si der?

Lenke til kommentar

Disse små hullene utgjør neppe noen fare, men kanskje det ikke ser særlig pent ut? Har du mulighet til å bytte til en større taklist, som dekker over hullene? Kanskje legge en klatt silikon på hvert hull før du legger på listen, sånn for sikkerhets skyld. Hvis dette ikke er mulig, ville jeg dekket hullene etter beste evne med silikon som er nærmest hullene i farge, slik at de ikke ble (så) synlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...