Gå til innhold

Sniktitt: Nintendo 3DS (DS)


Anbefalte innlegg

 

Jeg klarer liksom ikke å skjønne hva du prøver å si. Folk som har sett 3DS har jo blitt mektig imponert. Men kvalitet er jo generelt ikke så viktig da. Det som betyr noe er hvordan 3D kan skape nye opplevelser, ikke selve teknologien.

Det jeg prøver å si er at "kvalitet ikke er så viktig"-argumentet like gjerne kan brukes mot 3D som for det. Selve teknologiens kvalitet er jo også åpenbart noe som spiller inn på opplevelsen.

 

AtW

På hvilken måte kan argumentet brukes både mot og for?

 

Teknologiens kvalitet spiller inn på opplevelsen? Det kommer jo helt an på. Wii var ikke akkurat siste nytt innenfor teknologi (bortsett fra på kontroller-fronten).

 

Fordi man kan argumentere med at det er opplevelsen av spillet som er det viktige, og den er stort sett upåvirket av noe 3d-gimmikeri oppå 2d-grafikken. Ellers kan jeg ikke forstå at det kommer ann på noe som helst, selvsagt spiller teknologiens kvalitet inn på opplevelsen, det er jo rett og slett enn selvfølgelighet. Wii-argumentet ditt sier jo ingenting om det, mener du teknologien i wii er irrelvant for opplevelsen? Hva om de tok nes-hardwaren og kasta inn i wiien? Akkurat samme opplevelse? Eller 360-hardwaren for den saks skyld?

 

AtW

Nå går du ut ifra at 3D er en gimmick, akkurat som folk gikk ut ifra at Wii var en gimmick. Men Nintendo har jo sagt at en av grunnene til at de ønsket stereoskopiski 3D nettopp er det det blir enklere å orientere seg i spillverdenen.

 

Wii viser at teknologi/kvalitet ikke er så veldig viktig. Det trenger bare være noenlunde OK. Det samme ser man jo på MP3 vs. CD, VHS vs. BetaMax, osv. Kvaliteten er underordnet, og det er andre ting som gjør at noe blir populært.

 

Du snakker om NES-hardware i Wii, og det morsomme er jo at et av de mestselgende spillene på Wii er et Mariospill i 2D...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå går du ut ifra at 3D er en gimmick, akkurat som folk gikk ut ifra at Wii var en gimmick. Men Nintendo har jo sagt at en av grunnene til at de ønsket stereoskopiski 3D nettopp er det det blir enklere å orientere seg i spillverdenen.

 

Wii viser at teknologi/kvalitet ikke er så veldig viktig. Det trenger bare være noenlunde OK. Det samme ser man jo på MP3 vs. CD, VHS vs. BetaMax, osv. Kvaliteten er underordnet, og det er andre ting som gjør at noe blir populært.

 

Du snakker om NES-hardware i Wii, og det morsomme er jo at et av de mestselgende spillene på Wii er et Mariospill i 2D...

 

Ja, faktisk har jeg egne meninger om 3d, helt uavhengig av hva nintendo sier, man skulle ikke tro det var mulig. Og gimmick eller ikke, poenget står like sterkt.

 

Mp3 var en suksess fordi det var bra teknologisk, uansett er det jo helt virkelighetsfjernt å påstå at teknologiens kvalitet ikke spiller inn på opplevelsen. Det er ekstremt mange produkter som kun har kunnet komme når teknologien har vært bra nok, mp3 er et fint eksempel på det. Det er vel bare tifledigheter også at vi bruker bluray i dag, og ikke vhs?

 

Det som hadde vært enda morsommere var om du kunne svare på spørsmålet mitt, tror du wii hadde hatt samme opplevelse med nes-hardware?

 

AtW

Lenke til kommentar

Du kan jo ikke se bort ifra hva Nintendo sier. De har tross alt en lang historie med å gjøre ting som mange tror bare er gimmicks, men som viser seg å åpne nye muligheter.

 

MP3 var en suksess til tross for dårligere kvalitet enn CD. Teknologiens kvalitet er faktisk lite relevant. I dag har vi dessuten mange lydformater som er mye bedre enn MP3, men MP3 lever i beste velgående.

 

Når det gjelder NES i Wii hadde mange av spillene, f.eks. suksessen Wii Sports, ikke vært mulige på NES. Men nok en gang er det interessant at et av de mestselgende spillene er som et tradisjonelt 2D-spill for NES.

Lenke til kommentar

Du kan jo ikke se bort ifra hva Nintendo sier. De har tross alt en lang historie med å gjøre ting som mange tror bare er gimmicks, men som viser seg å åpne nye muligheter.

 

MP3 var en suksess til tross for dårligere kvalitet enn CD. Teknologiens kvalitet er faktisk lite relevant. I dag har vi dessuten mange lydformater som er mye bedre enn MP3, men MP3 lever i beste velgående.

 

Når det gjelder NES i Wii hadde mange av spillene, f.eks. suksessen Wii Sports, ikke vært mulige på NES. Men nok en gang er det interessant at et av de mestselgende spillene er som et tradisjonelt 2D-spill for NES.

 

Jeg har notert meg hva nintendo sier, jeg har opparbeidet meg en mening som ikek er den samme som nintendo, de har en gangske lang historie med å få ut ting som bare er gimmicks også.

 

Hvorfor tror du komprimerte formater til PC ført slå igjennom med mp3, nrå teknologien faktisk var bra nok, og ikke før? Med feks mod? Rene tilfeldigheter? Ingenting å gjøre med den store framgangen i perseptuell koding? Jeg blir faktisk litt irritert på venge av de som forsker når folk lirer av seg sånn, for med repsekt å melde, det er bare vås.

 

Ja, kjempeinteressant, det som allikevel er tilfelle er at teknologien definitivt har noe å si for opplevelsen, det vet du tydligvis like godt som meg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du kan ikke benekte at kvaliteten på MP3 ligger godt under CD. Teknologien er bare et hjelpemiddel, og den trenger ikke engang være av god kvalitet. Den trenger bare å gjøre det som skal til. Du virker som du avviser 3DS fordi du mener det er en gimmick, men Nintendo som har utallige suksessrike konsoller nettopp når de har gjort noe annerledes, og ikke bare fulgt resten av markedet har forklart hvorfor de mener 3D er viktig. Du kan mene det er dårlig 3D, men jeg har mer tiltro til Nintendo, som har en lang rekke suksesser bak seg nå.

Lenke til kommentar

Du kan ikke benekte at kvaliteten på MP3 ligger godt under CD. Teknologien er bare et hjelpemiddel, og den trenger ikke engang være av god kvalitet. Den trenger bare å gjøre det som skal til. Du virker som du avviser 3DS fordi du mener det er en gimmick, men Nintendo som har utallige suksessrike konsoller nettopp når de har gjort noe annerledes, og ikke bare fulgt resten av markedet har forklart hvorfor de mener 3D er viktig. Du kan mene det er dårlig 3D, men jeg har mer tiltro til Nintendo, som har en lang rekke suksesser bak seg nå.

 

Hvilken kvalitet er det du snakker om? Det teknologiske kvaliteten kan man godt argumentere for er høyere på mp3. Det er en mer avansert lagring, som får mye mere kvalitet per plass. Og hva er det som "skal til"? Det er jo ekstremt åpenbart at teknologi har noe å si for opplevelsen. Jeg har forøvrig ikke sagt noe om at 3DS ikke blir noen suksess. Jeg har bare sagt at jeg personlig ikke synes noe voldsomt om 3d-greiene. Forøvrig vil jeg argumentere for at nintendos største suksesser vel så mye har vært når de ikke har gjort noe annerledes.

 

AtW

Lenke til kommentar

Lydkvaliteten er dårligere på MP3. Om CD eller MP3 som teknologi er mer avansert er vanskelig å svare på.

 

NES er Nintendos største suksess. Da gjorde de noe annerledes.

 

N64 og GameCube gikk det nedover med. Da gjorde de som resten av markedet.

 

GameBoy var en suksess. Da gjorde de noe annerledes enn resten av markedet. Andre hadde farger og bedre grafikk.

 

Nintendo DS er en suksess. Helt annerledes enn resten av markedet).

 

Wii er en suksess. Annerledes enn resten av markedet.

 

Så har du Virtual Boy, der de rett og slett bommet (de har ønsket å få til 3D siden før Virtual Boy). Men alle de store suksessene er annerledes enn resten av markedet.

Lenke til kommentar

Lydkvaliteten er dårligere på MP3. Om CD eller MP3 som teknologi er mer avansert er vanskelig å svare på.

 

NES er Nintendos største suksess. Da gjorde de noe annerledes.

 

N64 og GameCube gikk det nedover med. Da gjorde de som resten av markedet.

 

GameBoy var en suksess. Da gjorde de noe annerledes enn resten av markedet. Andre hadde farger og bedre grafikk.

 

Nintendo DS er en suksess. Helt annerledes enn resten av markedet).

 

Wii er en suksess. Annerledes enn resten av markedet.

 

Så har du Virtual Boy, der de rett og slett bommet (de har ønsket å få til 3D siden før Virtual Boy). Men alle de store suksessene er annerledes enn resten av markedet.

 

SNES var da en god suksess, ikke noe særlig spesielt med den, og hva med utallige varianter av samme spill oppigjennom, er vel også en suksess? Uansett, spørsmålet her er vel ikek om 3DS blir noen suksess, kan ikke huske å ha uttalt meg om det.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...