Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

skjermkort på laptop gåent? + Tips til nytt


Anbefalte innlegg

Skal på en 5 timers busstur(med Wifi og strøm) i morgen for så være et par uker på en seilbåt med familien. Da måtte SELVFØLGELIG laptopen finne på noe gøy! Det skjer hvert eneste år! :realmad:

 

Uansett, det som skjedde var at jeg satte pcen i sovemodus, dusjet (nei, ikke MED pcen). Så åpnet jeg lokket 10 min senere. Da var alt sort! SKjermen vil ikke på, det hjelper ikke å koble den til tven(var koblet til 15 min før), eller en annen skjerm heller. Jeg kan høre MSN lyder o.l.

 

Har sittet i en time for å prøve å skru pcen fra hverandre uten hell. Det et eller annet som selvfølgelig holder igjen på midten. Så ut som om det var en del støv under tastaturet.

 

Men kan noen bekrefte at mest sannsynligvis er.skjermkortet? Lønner det seg å bestille nytt eller kjøpe ny laptop? Evt, hviket kort bør jeg kjøpe? Spiller noe battlefield bad company 2. Jeg har en compal fl90 med vista64.

 

Jeg får vel la tiden passere de neste ukene ved å nyte studere landskapet jeg :dontgetit: .

 

ALL hjelp mottas med MYE takknemlighet!

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett etter veiledning for hvordan ta fra hverandre pcen? Finnes en masse veiledninger for det på nettet. [Leverandør + Modell] disassembly instructions.

 

Laptop deler koster somregel en del, skulle bytte cpu vifte i fadern sim laptpo, 500kr for en liten vifte...

 

Hvis pcen har vært helt av og den fortsatt ikke funker når du skrur den på igjen høres ut som en hardware feil

Lenke til kommentar

Som sagt kan jeg skru på og logge inn på maskinen helt fint. Eneste som mangler er det forbanna bildet på skjermen :wallbash:

 

Har lett, men alle linker til den samme PDF filen. Og eneste jeg får opp på den linken er Siden finnes ikke, eller noe.

 

Men tenker jeg tar den med meg på ferie, så får jeg prøve å skru på den der. Men skulle gjerne hatt bekreftet at det mest sannsynlig er skjermkortet som er gåent.

 

Om noen også kunne anbefalt meg et hadde det vært knall!

Lenke til kommentar

Vanlig garanti tid er 1 år, men en laptop skal normalt vare lengre, så du har en reklamasjonstid på 5 år som du kan bruke. Så du kan jo sjekke med Multicom og høre hva de sier. Så vidt jeg skjønner er det snakk om et Geforce 8600M kort i den Compal fl90 maskinen.

Da mener jeg at du bør få skjermkortet erstattet uten noe tull da det er ganske kjent at mange Geforce 8xxx kort slutter å virke etter ca 2 år, av og til innen mindre tid. Det er snakk omm feil på selve GPU som tar seg av 3D behandlingen.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...