Gå til innhold

Ekstern Harddisk - Hjelp!!!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal ha meg 200GB ekstern harddisk. Her er alternativene:

 

 

Alt. 1 Maxtor 5000DV 200GB 8MB cache USB2/1394 --- 2339 kr. eks. moms

 

 

Alt. 2 Bygge selv: WD 200GB 8MB cache ++ ADS Firewire kabinett

Totalt for alt. 2: 2418 kr. eks. moms

 

I hvilket tilfelle får jeg mest for pengene? Jeg har erfaring med at Maxtor interne harddisker har en smule kortere levetid enn WD og SG.

 

 

 

Bård Husby

 

Jeg vil gjerne ha svar på mail: [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så en topic på en IRC kanal en gang hvor det stod "Maxtor - WORST disks EVER!". Tydeligvis en fyr som var fly forbannet over en Maxtor disk som hadde tatt kvelden :mrgreen:

 

Men det kan forsåvidt skje med alle disker i utgangspunktet. Har ellers hørt at Maxtor utvikler mye varme i forhold til WD sine disker. Jeg er i hvertfall godt fornøyd med WD sine IDE disker. Ikke hatt noe problem med disse enda.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Så en topic på en IRC kanal en gang hvor det stod "Maxtor - WORST disks EVER!". Tydeligvis en fyr som var fly forbannet over en Maxtor disk som hadde tatt kvelden :mrgreen:

 

Men det kan forsåvidt skje med alle disker i utgangspunktet. Har ellers hørt at Maxtor utvikler mye varme i forhold til WD sine disker. Jeg er i hvertfall godt fornøyd med WD sine IDE disker. Ikke hatt noe problem med disse enda.

 

Vet du noe om hvor mye varme en 5200rpm disk lager i forhold til 7200rpm? Peiling på levetiden til disse. Skal kjøpe en disk som for det meste kommer til å være av (passiv lagring av MASSE filer). "Slites" diskene når de er av oxo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...