Gå til innhold

Nytt billig stereoannlegg


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har fått meg sommerjobb og kommer til å tjene meg noen lapper. Tenkt til å kjøpe et lite stereoannlegg, men bare det billigste av det billigste, gidder ikke å legge noe penger i det.

 

Sett på denne pakken. Både høyttalere og forsterker får bra kritikk for å være så billig. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert en grei pakke til prisen det der, Men!

 

1: Har du planer om fullt surround utstyr? hvis ikke får du mer stereolyd for pengene med en stereo forsterker.

 

2: Hvor stort er rommet ditt? Høyttalerne du linket til er relativt store og kan bli for voldsomme i et lite rom. Dette kan føre til hengende lydbølger i bassområdet osv.

 

Edit:

 

3: Hvordan musikk hører du på?

Endret av magb
Lenke til kommentar

Det er sikkert en grei pakke til prisen det der, Men!

 

1: Har du planer om fullt surround utstyr? hvis ikke får du mer stereolyd for pengene med en stereo forsterker.

 

2: Hvor stort er rommet ditt? Høyttalerne du linket til er relativt store og kan bli for voldsomme i et lite rom. Dette kan føre til hengende lydbølger i bassområdet osv.

 

Edit:

 

3: Hvordan musikk hører du på?

 

1) Nei, kun stereoannlegg.

 

2) Er faktisk ikke sikker da vi ikke er ferdig med å flytte enda. Er et par kvadratmeter for å si det sånn. Også er jeg usikker på om jeg skal la det stå i den kommende kjellerstua eller det kommende rommet. Er ikke så stor størrelse på dem :hmm:

 

3) Metal baby, METAL! rock.gif

Lenke til kommentar

Til prisen er det gode høyttalere. Eller det vil si jeg har lest de er gode høyttalere til prisen.

 

Hadde kjøpt høyttalerne separat og kjørt på med en litt kraftig stereoforsterker. Er ikke så dumt å kjøpe forsterker brukt.

 

Går du opp i pris finnes det flere alternativer. Kan selv anbefale Klipsch og Dali som er gode og morsomme høyttalere. Det er for tiden kampanje på Klipsch. Du får feks rf62 til 5500kr.

Lenke til kommentar

Hei :) Takk for svar!

 

Hørt at XTZ skal være dritbra høyttalere og nå har jeg kommet frem til et annet alternativ.

 

Jeg kan legge bort volumet og heller gå for kvalitet og velge noen små XTZ høyttalere som XTZ 93.23.

 

Men fortsatt, de Dynavoice-høyttalerne er fristende!

http://www.surround.no/product/483744/Dynavoice-M-65-EX-Black-Oak-Piano-Finish.html

 

Ikke bare ser de meget tiltalene ut, de har fått "Årets Beste Høyttaler"! :love: Meget imponerende.

 

Men jeg er med deg på å kanskje kjøpe en brukt forsterker. På Hifi-klubben mener de at det skal være minst mulig knapper og duppeditter til å forstyrre lydsignalet. Den Yamahaforsterkeren i pakken ser jo ut som om den skal sendes med i NASA's romferger!

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg hadde sett etter noe annet enn Proson.

 

Er med på tankeganen til hifi-klubben, synes det best at pengene er lagt i lyd og ikke unøvendige (for megt) funksjoner osv.

 

Xtz er meget gode høyttalere, du kan jo spille relativt høyt med slike små høyttalere også. Men det er klar Dynavoice vil spille enda kraftigere. Selv hadde jeg valgt Xtz.

 

Hvis du vurderer brukt så finnes det masse fint. Se også Bruktmarkedet på avforum.no og hifisentralen.no. Se etter merker som blandt annet Klipsch, Dali, b&w, xtz osv.

 

Et eksempel på høyttaler: b&w

 

forsterker: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23168850

 

 

Det finnes masse annet der ute også, men dette var bare et eksempel som vil knuse Dynavoice både kvalitetsmessig og lydmessig.

Lenke til kommentar

Gud velsigne deg Magb! Du er den eneste som har svart på tråden min, men gir likevel gode svar :D

 

Hva kan du si om Dynavoice DF-6? Virker som gode høyttalere med både bånd -og kule diskant. Kunne det vært et alternativ med en billig brukt forsterker?

 

Nei fader, det må nesten bli en slik M-65! De får så gode tilbakemeldinger! :D

 

Hva er den beste forsterkeren jeg kan få til disse/en billig penge? Uten at det er brukt liksom.

Lenke til kommentar

Anbefaler å kjøpe forsterker brukt, da du får mye mer for pengene.

 

Vil du likevel kjøpe nytt bør du nok gå for noe slikt (eller større):

 

Hk: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=127983

 

Eller

 

Nad: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/nad_c326bee_integrert-forsterker_grafitt.htm

 

eller

 

Cambridge: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/cambridge_azur_650a_integrert_forsterker_sort.htm

 

Det er klart du får lyd med mindre forsterkere også, men du vil kunne spille høyere med mer trykk og bedre kontroll når du bruker en stor forsterker.

 

Det måtte blitt noe slikt som dette hvis du må ned i pris:

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/nad_c316bee-_integrert-forsterker_grafitt.htm

Lenke til kommentar

Hei :) Ser på noen NAD forsterkere brukt. Kunne C370 vært noe? De er veldig billige på finn.

 

Men en ting: Jeg bruker for det meste pc til å spille av. dvs lyden kommer bare til å gå gjennom en 3,5 mm jack kabel. Er det noe vits å kjøpe en så dyr forsterker da? Blir kanskje en cd-spiller med tiden, men...

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for M-65. Men så har jeg jo slike selv :p

Husk på at de er grisebillige i Sverige, og at Surround.no selger for over doble prisen.

 

Jeg merker godt at jeg er i et lite rom. Jeg må sitte akkurat der høyttalerne peker for å få god lyd.

 

Jeg har forresten HK3390, men angrer litt på at jeg ikke kjøpte storebror med optisk inngang. Det er mulig å sitte i rommet med volumet på 0 dB, men det er ikke noe gøy. Så om du har 80 HK-watt eller mer så tror jeg du blir fornøyd. (Er en NAD-watt høyere enn en HK-watt? :p)

Lenke til kommentar

Skal du ha sub også etterhvert så ville jeg anbefalt noe innen SVS eller XTZ.

 

Tror ikke jeg skal ha sub. Jeg er faktisk ikke så glad i bass til tross for min smak for metall. Tro meg, liker bass, men HATER når det blir for mye!!!

 

Kanskje du misforstod, men det er kun stereoannlegg jeg skal ha. Ikke surround.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...