Gå til innhold

Spill-PC < 10000 kr


Anbefalte innlegg

PCen min har akkurat tatt fløyten og jeg trenger derfor en ny ganske kjapt. Har ikke fulgt mye med på hardware-nyheter i det siste så har ikke mye peiling på hva som anbefales.

 

Tok utgangspunkt i Hardware.no sin PC-anbefaling (men de er jo litt utdatert) og gjorde noen små endringer:

 

Handleliste

 

(Sammendrag:

Antec Nine Hundred

Corsair TX 650W PSU

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Gigabyte GA-P55-USB3, P55

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

Noctua NH-U12P SE2 CPU Kjøler

Sapphire Radeon HD 5850 1GB

WD Caviar® Black 750GB)

 

Er det noe her som burde vært byttet ut? (Enten litt dyrere og mye bedre, eller litt ned i kvalitet og mye ned i pris).

 

-Ønsker å ha pris under 10 000

-Skal brukes til spilling

-Trenger ikke mus/ keyboard/ cd/dvd-rom eller skjerm, bare innmat.

-Trenger ikke være på Komplett.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCen min har akkurat tatt fløyten og jeg trenger derfor en ny ganske kjapt. Har ikke fulgt mye med på hardware-nyheter i det siste så har ikke mye peiling på hva som anbefales.

 

Tok utgangspunkt i Hardware.no sin PC-anbefaling (men de er jo litt utdatert) og gjorde noen små endringer:

 

Handleliste

 

(Sammendrag:

Antec Nine Hundred

Corsair TX 650W PSU

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Gigabyte GA-P55-USB3, P55

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

Noctua NH-U12P SE2 CPU Kjøler

Sapphire Radeon HD 5850 1GB

WD Caviar® Black 750GB)

 

Er det noe her som burde vært byttet ut? (Enten litt dyrere og mye bedre, eller litt ned i kvalitet og mye ned i pris).

 

-Ønsker å ha pris under 10 000

-Skal brukes til spilling

-Trenger ikke mus/ keyboard/ cd/dvd-rom eller skjerm, bare innmat.

-Trenger ikke være på Komplett.no

Vil først og fremst anbefale en modulær kabling, da luftgjennomstrømmingen blir bedre og alt blir mer ryddig. For det andre hvis jeg skulle kjøpt en gaming pc, ville jeg gått for et AMD oppsett, bare les igjennom andre poster og du ville et godt AMD oppsett til din pris.

Lenke til kommentar

AMD har bedre ytelse / pris. Du får en X6 billigere enn 750en.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=813674&su=13F1FFAD-F3DB-442E-A127-0FEB4F94701D

 

her får du veldig mye ytelse for pengene. Hovedkort støtter så klart 6 kjerner og har USB 3.0. Også veldig god lyd på Gigabyte hovedkort.

 

Hvis du ikke vil litt over 10k kan du fjerne SSDen og slenge inn en Noctua CPU kjøler. Men jeg mener den er verdt det lille ekstra du betaler der og heller vente med CPU vifta til du trenger å overklokke den.

Lenke til kommentar

Ok, enig med modulær kabling. Men hvorfor hvorfor vil du anbefale AMD? Ifølge Tom's Hardware kommer Core i5-750 bedre ut enn AMD sine CPU.

 

Hei, jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har også mest lyst på i5, selv om jeg ikke er helt inne i de finurlige argumentene (trenger man være det?). Så vidt jeg har forstått får en ikke utnytta 6-kjerneren til AMD i spill (?), og derfor er i5 fortsatt best for dette formålet, i alle fall ikke et dårlig alternativ (dvs du kan seff gå for en billig-AMD som gir høyere ytelse/kr).

Kabinett: jeg ville spart inn et par hundrelapper på å velge Cooler master CM 690 II. Trenger du en så dyr kjøler (skal du overklokke?)? Nexus RX-6300 virker som å være en meget god og billig strømforsyning, eventuelt MIST 650W/800W.

Lenke til kommentar

Bad Company 2 drar nytte av opp til 8 kjerner. Crysis 2 vil dra nytte av opp til 12. Så forover vil det komme fler og fler spill som drar nytte av mer. Det gjør også multitasking lettere og flere prosesser kan kjøre lettere samtidig mens du spiller.

 

men i5-750 er absolutt ingen dårlig CPU for spilling. Men X6 yter bedre i 9/10 tilfeller. :)

 

edit: typo

Endret av Caliente
Lenke til kommentar

AMD så får du mest kraft for pengene!

 

Å en AMD prosessor(dem 4 beste CPUene) drar faktisk ati sine topp skjermkort bedre en Intel sine cpuer.

 

Oppsette Caliente lagde er et knallbra oppsett. Kikk på dustinhome.no, der får du det nok billigere, pluss dem har frakt på bare 99kr. Er du student så får du gratis frak der:)

Lenke til kommentar

Ok, takk for input.

Men hva om jeg vil hive i et nytt 5870 (evnt 2x 5850) senere. Duger Gigabyte GA-MA78LMT-kortet da? Blir det litt overkill med Asus crosshair IV?

Er bare født skeptisk til billige hovedkort siden jeg ønsker å kunne oppgradere enkelt i fremtiden. Regner med å ha en god del bedre råd om et år.

 

Ser og at minnekortene er laget spesielt for i5/i7 men regner med dette er mest et salgstriks, eller?!?

Lenke til kommentar

Det vart litt over budsjettet men det får dere andre forumbrukere rette på. Her er det.

 

Ikke for å være negativ her. Men da har en HK han ikke får brukt "fult ut". han får også en CPU som yter mindre i de fleste programmer/spill enn X6. CPU vifta er heller ikke noe å hoppe i taket for. Den kjøler OK (langt ifra så godt som Noctua sin) Det er heller ingen SSD med i oppsettet, noe som de fleste burde ha som OS disk i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...