Gå til innhold

Kompaktkamera - bang for bucks


Anbefalte innlegg

Hei alle kameravenner!

 

Jeg har speilrefleks og er godt informert innenfor dette feltet. Siden jeg er fotointeressert spurte lillebroren min om hva slags kamera han skulle kjøpe før en tur til frankrike. Jeg innså at jeg ikke hadde peiling på kompaktkameraer, og at jeg var til lite hjelp. Derfor lurte jeg på om dere som har mer oversikt enn meg kan hjelpe.

Kriteriene er enkle: billig. helst under 1000 kr. Siden prisen er det eneste så gjelder bang for bucks på det tekniske. Batterikapasitet og brukervennelighet er også pluss.

Takk for svar og god sommer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange av kameraene under tusenlappen, bruker standard AA batterier. Ulempen er at de som følger med ikke er oppladbare, og bruker du vanlige alkaliske, er batterilevetiden ganske bedr*ten.

 

Nikon Coolpix S570 får du til under tusenlappen. Et helt ålreit kompaktkamera med oppladbart lithiumbatteri.

 

Men uansett hva du gjør, ikke fall for fristelsen til å kjøpe et kamera av ukjent merke som i følge spesifikasjoner ser ut til å være ekstremt mye for pengene. Det er gjerne disse som er de dårligste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...