Gå til innhold

Ønsker tips om nytt grafikkkort til spilling


  

10 stemmer

  1. 1. Hvilken av valgene vil du si er "best"? (lenker er i posten)

    • 2x XFX GeForce GTS 250
      0
    • 1x XFX Radeon HD 5830
      2
    • Begge er pissdårlig valg
      8


Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter i en liten knipe etter at jeg har funnet frem deler til en akseptabel gamer PC på ca 10-11k kroner.

 

Simpelt, jeg er usikker på hvordan grafikkort jeg skal bestille til PCen.

Så langt har jeg blitt foreslått å kjøpe disse:

 

 

2x XFX GeForce GTS 250

 

ELLER

 

1x XFX Radeon HD 5830

 

 

(Geforce kortet ble foreslått rett og slett pga det er to billige moderate grafikkort, som betyr at ytelsen vil bli kraftigere, siden det er to kort. Grunnen til at jeg er usikker om denne, er pga DX11, som det andre, Radeon kortet har)

 

Hvis du synes en av disse valgene er bra eller bedre enn det andre, vil jeg sette stor pris på et klikk i avstemmningen som er på denne posten.

Hvis du synes disse valgene er helt absurd, tar jeg gjerne i mot nye forslag, så lenge grafikkortet (eller grafikkkortene) holder seg innenfor en max pris av ca 2500 kroner.

Usikker på om dette må kjennes til, men uansett, hovedkortet til PCen er et ASUS P7P55D Deluxe, P55, Socket-1156

 

Takk på forhånd

 

- Havoc91

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller étt ordentlig kort fra en forhandler som ikke overpriser varene, det har du igjen for i lengden.

 

SAPPHIRE RADEON HD5870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

Kampanje! 2749,-

http://www.dustinhome.no/pd_5010333335.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1185

 

Penger brukt på dårlige komponenter er evig tapt, men forhandleren gnir seg like godt i hendene.

 

EDIT: Byttet ord: leverandør -> forhandler

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

No har det seg sann at det er stort sett kunn klistermerket på kortene som er forskjell og evt vifteløsning :thumbup:

 

Da de aller fleste kjører på referanse pcb fra ATI\NVIDIA.

Så hvilken produsent du velger har ingenting og si! Gå for laveste pris..

 

Slempus: hvem er ordentlige levrandører, og hvem er ikke?

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Jeg mente forhandler. Komplett tar 100-300 kr mer på en rekke produkter. Skal du ha 10 komponenter i en PC så blir det garantert 1000-3000 kr mer og de er dyrest på frakten. Blir en formue å få sendt kabinett, skjerm og komponenter fra komplett mens andre aktører kan sende det for under 100 kr.

 

For CORSAIR FULLTOWER OBSIDIAN 800D tar Dustin 2158,- inkludert levering til postkontor. Dette er ordinærpris.

 

Komplett tar 2489,- for samme kabinett uten frakt og selv med 600 kr i rabatt pga superweekend blir kabinettet inkludert frakt 2230,-

 

Begge eksemplene er med betaling med kort.

 

Det er helt morbid at det skal være dyrere å handle kabinett hos Komplett selv etter 600 kr i avslag. Ille nok å handle hos de ved tilbud, men ved full pris så er det total galskap.

 

Det verste er at kabinettet fremstår som rimelig pga deres misvisende markedsføring, men det er tross alt totalsummen som teller.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Takk for svarene, jeg skal vurdere å kjøpe en 5850 eller en 5870.

 

Samt skal jeg sjekke andre nettsider som selger komponenter, kanskje jeg kan spare noen ekstra kroner med å bestille fra en annen leverandør. (takker BadCat og Mumriken)

 

 

Redigert: La til "Mumriken etter "takker"

Endret av Havoc91
Lenke til kommentar

Du vil ikke angre 5850 / 5870. Husk >=650W PSU av god kvalitet, men du kan godt kjøpe 750-850W så har du mer å gå på senere.

 

Det er mye glede i et godt kort, men det kan lønne seg å holde seg i prisområdet 2000-3000,- dersom du ikke har ekstreme behov.

 

Mumriken:

Er stort sett likegyldig med merke på kortet, men pris, bundle, kjøleløsning og farger (dersom man har vindu) kan jo være avgjørende faktorer.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...