Gå til innhold

Trenger Blue ray/dvd anbefaling


Anbefalte innlegg

Hvilken blue ray spiller er best av disse:

 

Samsung Blu-ray SH-B083L som leser blue ray i 8x, har 2mb buffer og har full HD oppskalering

 

LG Blu-ray CH10LS20 som leser blue ray 10x, har 4mb buffer, men det er ikke nevnt noe om HD oppskalering

 

Er det slik at alle DVD-spillere har full HD-oppskalering, men at det ikke nevnes fordi det er tas som en selvfølge, eller er Samsungen en av få spillere som har dette?

 

Jeg regner med å spille en del DVD-er, så det er viktig at oppskaleringen er best mulig.

 

Er det noen som ev. har noen andre anbefalinger av Blue ray-spillere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, skjønner (selv om jeg ikke skjønte alt i artikkelen). Jeg kommer til å ha et bedre skjermkort enn 5570. Men jeg lurer fremdeles på to ting:

 

1. Hva betyr det når Samsung sier følgende om sin Blue ray/DVD-spiller? Noen som vet hva denne funksjonen/teknologien gjør?

 

Give your DVDs a movie-makeover.

Breathe new life into your movie collection with Samsung’s up-scale technology. It gives your standard definition DVDs a dramatically different high resolution look. And it gives your movie-viewing experience a cinematic boost. By up-scaling, your favorite DVDs will feature the same brilliant details and rich, robust colors you’ve come to enjoy from the high definition content on your HDTV.

 

 

2. Jeg har en to-tre år gammel (billig) DVD-opptaker, og jeg synes det ser ut som om det blir bedre bilde når jeg spiller dvd-er fra den enn når jeg streamer en kopiert (i full størrelse) dvd fra NAS-en eller en minnepinne direkte i TV-en. Og det blir definitivt bedre bilde enn når jeg spiller dvd-er fra en Archos 605 koblet med kabler til TV-en. Hva skyldes dette?

 

 

 

Lenke til kommentar

Power DVD er jo Cyberlinks teknologi. Samsung har en egen "Samsung’s up-scale technology". De kan ikke kalle et annet firma's teknologi for sin. Jeg tror det må være noe annet.

 

Er det bare et tilsvarende program som kanskje til og med er dårligere enn Power DVD, eller kan det være firmware/noe som ligner det som frittstående DVD-spillere har?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...